Gå til innhold

hvor mange av 1 åringene bruker flaske fortsatt??

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig rydda bort alt som heter tåteflasker i dette huset! Gullet drikker melk og vann fra kopp og glass, og jammen er det godt:)

Men litt vemodig også da, han begynner jo å bli så stor!:)

Drikker barna deres fortsatt av flaske? Og hva slags mat gir dere dem om dagen?

Kom gjerne med ideer til middager og andre måltider som deres barn elsker:)

Fortsetter under...

Vi ryddet også bort flaskene når vi begynte med kumelk ved 1år.

De vokser fort ja:)

Nå er gutten min 17mnd og elsker å drikke vann fra sportsflaske når vi er på tur. Ellers har han spist det samme som oss voksne siden 1år.

Han elsker fiskegrateng og lasagne.

her drikker ikke snupp så kontrollert av vanlig kopp/glass ennå, så vi bruker sånn antidryppekopper (avent o.l). Flaskene har jeg enda liggende dersom alle koppene skulle være på vask + at jeg har ikke neo glupt sted å legge dem heller, hehe.

På dagene får hun grøt til 2 måltider, middag (det vi spiser, og hvis det ikke er snuppevennlig så får hun middagsglass) og skive til frokost. Begynner hos dagmamma nå, så da blir det vel skive til lunsj også, sånn at hun bare får grøt 1 gang for dagen.

Favorittmiddagen her er fiskegrateng og kjøttboller med poteter og grønnsaker - går ned på høykant! Begynt å spise litt salat også nå (cherrytomater, agurk og liiiiitt salatblad hvis den er mulig å tygge). Jenta vår er stoooooor - blitt 16mnd nettopp, men utenom salat er det dette hun har spist siden ettårsdagen sin :o)

hm......vi gir jenta vår flaske på morgen og kveld ennå vi....holder litt fast på den rutinen der. så koselig! men vi må vel snart slutte. mannen min nevnte det her en kveld og jo, ja vi må vel tenke på det. he he he he. tviholder på bebisen min jeg!

hun er 15 mnd nå.

Annonse

Snuppa mi vår ei flaske melk på senga når hun har våknet om morgningen og ei flaske på kvelden før tannpuss. Hun er 17 mnd snart så kunne godt tenkt meg å blitt ferdig med flaskene, men hun koser seg så fælt med den så har ikke hjerte til å ta den vekk...

Ellers så drikker hun av tutekopp eller glass med sugerør. Har prøvd å lære henne å drikke av glass, men hun syns det er mest artig og helle innholdet utover seg selv :o)

Når det gjelder mat spiser hun det samme som oss som regel. Har vi ikke middag får hun middagsglass.

snuppen min på snart 14mnd drikker fortsatt av flaske til frokost og kvelds!! tok dette opp med helsesøster på 1års kontrollen og hun sa at det er altfor tidlig å slutte med flaske enda!!

og i tillegg drikker han vledig lite melk når han får det i kopp, så hvis han bare skal få kopp vil han ikke få i seg så mye melk han skal!!!

han spiser stort sett det vi spiser og er glad i pølser, grønnsaker og pasta

Jeg har nettopp sluttet med flaske på morgen, men får en flaske melk i armkroken min på kvelden før tannpuss. Det er liksom den siste kosen før han legger seg, og gruer meg til jeg må kutte den ut...

Poden er 1 år om 1 uke

Annonse

Jenta mi som er 15 mnd i dag får fortsatt melk på flaske morgen og kveld. Utenom det så drikker hun vann/melk i tutekopp og i barnehagen har hun vann flaske i tillegg. Koser seg masse med melka om morgene og kvelden og det gjør jo mamman også så fortsetter nok litt til med den.

Snuppa mi er 20mnd og får flaske med melk før hun skal legge seg på dagen og på kvelden. Jeg varmer den tilogmed. Det er så koselig.. kanskje litt stor.. men,men... Det blir sikkert ikke så lenge til vi skal slutte med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...