Gå til innhold

Våkner kl 05.30, hver morgen... HJELP!

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 3 våkner hver morgen kl 05.30, og vil stå opp. Han vekker da selvfølgelig hele huset(mor,far,lillebror og storesøster) Han går i barnehage, og har sluttet med soving på dagen. Legger seg 19.30, og sovner med det samme hodet er på puta. Han er veldig trøtt og uopplagt det meste av dagen, fordi han er trøtt, men nytter ikke å får han til å sove dupp heller. HJELP, hva skal jeg finne på? Må legge meg i 21-tia hver kveld om jeg skal takle dagen. Begynner å bli lei av å gå å legge meg så tidlig..Synes også synd på lillegutt som helt klart sliter...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5933545-v%C3%A5kner-kl-0530-hver-morgen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboen vår har samme problemet og etter de begynte med å gi klistremerker hver gang han sov ( eller iallefall lekte rolig) litt lengre så har det gått mye bedre. Etter f.eks 15 klistremerker fikk han kinotur eller lignende...Vet ikke om det hjelper,men kanskje verdt å prøve. lykke til

Kjøp en god, stor klokke. Lær han f.eks tallet 7, tegn en klokke som viser 7 og inngå en avtale at han ikke skal stå opp før tegningen og klokka ser like ut. Premie er viktig, klistremerker, is, puslespill eller noe annet som du mener er fornuftig.

Har nevøer/nieser og venners barn som har klart dette fint. Innvilg dere en prøvetid på minst en uke, gjerne 2. Når han skjønner at det vanker premie så kan det hende at han faller til ro om morgenen og vil sove litt lengre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...