Gå til innhold

Når kan man kjenne liv første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe fasit på det gitt. Varierer fra person til person og etter om man har vært gravid før. Med førstemann tror jeg kanskje fra tidligst uke 15-16 og for annen eller flergangsfødende kjenner noen allerede fra uke 10, men det er ikke så mange som er så tidlig ute. Mange blir "lurt" av luftbobler, men en skal aldri si aldri :-)

• 2 uker senere...

Har hørt at hvis man kjenner liv veldig tidlig, så kan det tyde på flere enn en inni der. Men det er ikke alltid det stemmer. Er gravid med andremann og har begynt å kjenne litt liv nå i uke 16. Med førstemann mener jeg selv at jeg kjente en salto i uke 14. Men jeg kjente ikke noe mere ordentlig før i uke 19.

Som sagt dette varierer fra person til person, men morsomt er det når man kjenner de sikre sparkene!

jeg var kjempe heldig og kjente liv i uke 15... det bor bare en i magen da :) og det som er rart er at da kunne kjæresten kjenne det og... nå er jeg i uke 17+ 5 ( ca) og kjenner liv hver dag.. det synes også på magen...plutselig stikker hode eller rumpa ut... og jeg er førstegangs. jordmora sa at det må være en utrolig sterk baby... men jeg er ganske tynn og da, så det er kanskje derfor jeg kjenner det så godt? jeg har ikke fått noe særlig med mage ennå...

Annonse

kjente bobler for ca 2-3 uker siden. å nå er jeg 16+5. nå kjennes det ut som en fisk som spreller og slår med halen sin. synes det er kjempespennende, er førstemann for meg. men nå har jeg ikke kjent noe liv på 3 dager. den har kanskje snudd seg, slik at det er vanskeligere å kjenne.

Hei dere!

Ser jo ut som om det er mange som kjenner liv fra uke 14-15 og utover. Naa har jeg jo blitt 15+2, og har ikke kjent noe paa nesten to uker, men samtidig har magen vokst over bekkenet, saa naa er det kanskje bedre plass. Med foerstemann kjente jeg ingenting foer uke 20 omtrent. Det er jo plutselig litt mer virkelig naar man kan kjenne at det er en baby der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...