Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Del Skrevet 15. august 2006 Har hatt en abort mens jeg var sammen med mannen min. Eg er ikke stolt over dette så derfor vil jeg være anonym. Kommer legen til å spørre om dette? Gikk ikke til fastlegen min da, men til en annen gynekolog. Inngrepet ble gjort på sykehus x. ser ut til at jeg må føde på dette sykehuset. tror dere de der kommer til å spørre om aborten? Mannen min og jeg har det helt supert i dag, og det kommer til å ødelegge livet for oss begge dersom noen lege kommer til å ta det opp. kan jeg be om at de holder det hemmelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #2 Del Skrevet 15. august 2006 me andre ord så har du tatt abort uden mannen din fekk veda någe?? på helsekorte må du svare på om du har hatt aborter tidligere prov. eller SA,men tror du trygt kan skrive 0 på prov abort,det betyr lite for svangerskapet.. trur de vil veda antall SA mtp at det kan i verstefall bety en svakhet mtp graviditeten. har selv tatt abort..ingen som har nevnt det til nå så lenge d er prov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig! :) Skrevet 15. august 2006 #3 Del Skrevet 15. august 2006 Det skal i utgangspunktet stå på helsekortet ditt så spørsmalet får du helt sikkert, men du kan be om at det ikke blir skrevet på. Eller du kan lyve. Jeg er 11 uker på vei og har blitt spurt to ggr allerede. Både på kontroll og ultralyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 15. august 2006 #4 Del Skrevet 15. august 2006 Alt du sier til legen vil jo forbli hemmelig. De har jo taushetsplikt. Det er sikkert litt forskjellig hva legene spør om, men min lege spurte om jeg hadde vært gravid før, og jeg svarte ærlig på det. Hadde uansett fortalt det, for jeg velger å være ærlig om ting, jeg står for det jeg har gjort(mener ikke at du ikke står for det du har gjort altså :-) ). Dessuten har jeg rH-, noe som gjør at man må få noe sprøyte greier og sånn om man mister, tar abort eller noe så får man sånn anti-d spøyte... Ikke spør, vet ikke så mye om det...hehe.... Jeg føler iallefall at det er best å være åpent om alt sånn som har skjedd i min medisinske fortid, i tilfellet komplikasjoner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #5 Del Skrevet 15. august 2006 Har ikke noe problem med å være åpen om det med legene når ikke mannen min er der. Helt ok at de vet. Håper bare at de ikke plumper uti med det mens han er der. føler at det kanskje hadde vært bedre å føde på et annet sykehus, der de ikke har journalen min hvor det står om aborten. tror likevel det kan bli vanskelig. på kontrollen for å få helsekortet kommer jeg til å gå alene, og fastlegen min kjenner jeg godt, så det blir ikke noe problem. hun kommer ikke til å si noe. stoler ikke helt på sykehuset under UL og fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 15. august 2006 #6 Del Skrevet 15. august 2006 Han spør om det ja, og du bør svare ærlig. Om det skjer noe er det jo leit at mannen din finner det ut på den måten.. Få menn nileser helsekortet, så det er jo ikke sikkert han oppdager det i det hele tatt! Eller ta en hvit løgn og si at det skjedde da du var 16 eller noe... Lykke til, uansett hva du måtte gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 15. august 2006 #7 Del Skrevet 15. august 2006 Hmm, sykehuset har vel taushetsplikt de også, og skal ikke si noe så lenge du ikke er alene i rommet vil jeg tro! Men det er jo du som velger fødested, så da kan du jo føde på et annet sykehus evt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #8 Del Skrevet 15. august 2006 på grunn av annen sykdom som følges opp av dette sykehuset må jeg sannsynligvis føde der. trodde også de hadde taushetsplikt, selv om det er mannen min som er med. prøver å avklare med begge parter. tror dere det går an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 15. august 2006 #9 Del Skrevet 15. august 2006 Åja, da så.. Så det er mannen som ikke vet noe. Nei, jeg vet egentlig ikke, kan jo ta en prat med legen da, og fortelle det, og høre hva han sier? Det har ikke vært nevnt på NOEN av de UL jeg har hatt om tidligere aborter og sånn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #10 Del Skrevet 15. august 2006 Tusen takk, Iselin. Ble litt beroliget av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. august 2006 #11 Del Skrevet 15. august 2006 ja det tror jeg helt sikkert. Klart de tar hensyn visst der er noe som kan stresse deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #12 Del Skrevet 15. august 2006 Det stresser meg veldig. klarer nesten ikke tenke på noe annet. har vært helt satt ut i hele dag. er redd for at det kan gå galt fordi jeg stresser med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 15. august 2006 #13 Del Skrevet 15. august 2006 Hmm, tviler egentlig på at det noengang blir tatt opp jeg... Du er nok ikke den første som har tatt abort i skjul og hemmeligholdt det etterpå, så sykehuset er nok tause på det området... Jeg hadde glemt helsekortet på ul'en, og ingen spurte meg da om abort. Og det har vel ikke noe å gjøre med en evt fødsel, så da spør de hvertfall ikke! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 15. august 2006 #14 Del Skrevet 15. august 2006 Nå har jeg spurt inne på dib for deg jeg.. http://www.dinbaby.com/forum/thread/5937971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #15 Del Skrevet 15. august 2006 Fatter ikke hvordan du kan ha et godt forhold og ha det fint med deg selv når du har valgt å holde en såpass stor hendelse hemmelig ovenfor mannen din.Kan ikke forestille meg at jeg hadde hatt et godt forhold til mannen min om jeg skulle holdt noe slik hemmelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #16 Del Skrevet 15. august 2006 i mitt første sv.skap spurte legen om jeg hadde vært gravid før, og jeg var ærlig og sa ja, og jeg innrømmet at jeg hadde tatt en abort. Legen spurte om det var greit at det sto på helsekortet. Kjæresten min vet om det, så jeg sa ja. Du kan jo fortelle legen at du har tatt en abort, men vær ærlig og si at mannen din ikke vet, så du vil helst ikke at det skal stå på helsekortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #17 Del Skrevet 15. august 2006 Tusen, tusen takk, Tommage! Det var veldig snilt å spørre for meg. Og takk til dere andre! Tror jeg kan sove bedre i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #18 Del Skrevet 16. august 2006 Hehe..journalen din er den samme uansett hvilket sykehus du ligger på. Den blir sendt over. Rart at du har tatt abort uten at mannen din vet om det. Er det han som vil at dere skal få barn nå da siden du tydeligvis ikke ville det for en stund siden..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå