Gå til innhold

April: Noen som ikke har døpt barna sine enda (men som skal) ?

Anbefalte innlegg

Litt treig av meg jeg,pga ferie og mye jobbing for sambo,har vi utsatt det.

Så snuppa blir 4.5 måned når hun døyper seg. Vet at det er mange andre også som venter så lenge,og enda lenger.

Noen andre som fremdeles har dåpen fremfor seg ?

Fortsetter under...

Vi har diskutert frem og tilbake om dåp, derfor har det tatt litt tid for oss, men har bestemt oss nå for å gjøre det. Er litt stressa for at det skal bli for stivt, har lyst til å invitere hele familien på kaffe og kaker etterpå istedet for middag med utvalgte etc. Hvordan skal dere gjøre det?

hei.

jeg er også litt treig..hehe. på grunn av dødsfall så har det hele blitt litt utsatt.

magnus skal døpes 3 september, og jeg skal ha familien og enkelte venner på middag og kaffe.. jeg har liten familie så vi blir 13 voksne og 5 barn.

jepp... skal døpes nå 27. august. Gleder meg til dagen - og til å bli ferdig med det.. Vi blir 12 voksne og 4 barn inkl dåpsbarnet, så vi skal ha det hjemme hos oss med enkelt koldtbord. Håper vi får en fin dag :-)

Vi skal ha det hjemme,og blir 18 stk. Svigermor lager snitter,og tantene baker kaker(alt glutenfritt pga familie med cøliaki). Bestiller kun marsipan/dåpskake fra baker. Og låner bord + stoler fra idrettshuset her :)

Så det blir ikke så voldsomt "stivt" :-)

Annonse

Hei!

Vi skal døpe lille Arne den 24.september, dagen før han blir 5 mnd, men det er fordi det var så lang venting på å få det i Nidarosdomen i Trondheim:-) Måtte jobbe hardt for det, for vi hører ikke til den kirken. Men vil man nok så får man:-) Derfor må vi vente.

Er litt nervøs da vi skal bruke dåpsdress, om den blir passe eller ikke, han har jo blitt så stoor:-) (stakkar den som skal bære i dåpen....hehe)

Mange døper seg når de er voksne og så det har vel ingenting å si når man gjør det, eller?

Mvh

Lillebroren min døypte seg da han var 14 år faktisk,etter eget valg. For han ville konfirmere seg kirkelig (fikk velge kirkelig eller borgerlig) :-)

Vi skal faktisk bruke dåpskjolen som tippolderfaren til vesla ble døypt i,over 100 år gammel. Eller,er jo en kopi av den gamle da (den begynte jo å bli litt slitt etter 80 år),denne hun skal døypes i er sydd etter den gamle (er helt lik) og er 24 år gammel,og vesla blir den 15 til å bli døypt i den "nye". Ellers har de fleste i slekta blitt døypt i den kjolen (orginal + kopi) :-)

Krysser fingrene for at den passer :-D

Og ja,stakkars tante som skal bære den vesle(eh...store tjukkebolla :-D) dukka :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...