Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg har vært student og begynnte å jobbe like etter at skolen var ferdig. Jeg har termin 14 desember. Jeg var på trygdekontoret for å høre hva slags løsninger som fantes for meg, men fikk beskjed om at jeg ikke fikk fødselspenger, men måtte klare meg med en engangsstønad.. (begynnte å grine da på trygdekontoret) Er det mulig, kan de være så vrange?? Er det noe jeg kan gjøre slik at jeg heller får fødselspenger. Er 100% i fast arbeid nå.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5932644-mangler-5-dager-for-%C3%A5-f%C3%A5-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
___ Skrevet 15. august 2006 #2 Del Skrevet 15. august 2006 Hvis du klarer det, uten å bli sykmeldt på slutten, kan du jobbe lengre enn til 3 uker før fødsel. Du mister da litt av fødselspermisjonen men om du greier 5 ekstra dager i jobb kan det holde. Jeg tror i hvertfal det er mulig. En annen mulighet er om du har hat noe slags helgejobb eller noe før du sluttet på skolen. Det kan være nok til å gi deg de 5 dagene. Hva med ferie? Er det mulig at sjefen din kan justere starttidspunktet dit ved å si at den første uka var ferie? Er litt på kanten men du har faktisk krav på ferie selv om du ikke har krav på feriepenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5932644-mangler-5-dager-for-%C3%A5-f%C3%A5-f%C3%B8dselspenger/#findComment-5934499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ET Skrevet 15. august 2006 #3 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg er i samme situasjon som deg og mangler noen få dager. Jeg har forhørt meg med de på trygdekontoret og lest litt selv. Her er hva jeg fikk til svar om jeg kunne jobbe litt i permisjonen: § 14-8 Første ledd - Når fødselspengeperioden starter [Endret 2/98, 8/99, 6/03] Fødselspengeperioden begynner i alle tilfeller senest å løpe tre uker før fødselen. Dette gjelder også i de tilfeller der moren ønsker å være i arbeid i hele eller deler av tre ukers perioden før fødselen. Arbeid i dette tidsrommet gir derfor heller ikke opptjening av rett til fødselspenger. Til gjengjeld kunne jeg få godkjent 5 mnd og 26 dager som opptjeningstid, og da vil jeg klare det akuratt (men tror det ikke før jeg får se det. Jeg kunne også bruke en uke av min forrige fødselpermisjon som endte i midten av mars i opptjeningsgrunnlaget og da vil jeg også klare det. MEN Ifølge hva jeg har lest så må det ikke gå mer enn 14 dager imellom arbeidsforhold og her har jeg jo flere mnd imellom, så det er ikke alltid de kan reglene de som sitter der. Så jeg får bare håpe jeg får en saksbehandler som gjør det slik at jeg får permisjonspenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5932644-mangler-5-dager-for-%C3%A5-f%C3%A5-f%C3%B8dselspenger/#findComment-5943016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå