Gå til innhold

Helsesøster mener vi bør flette inn et brødmåltid også men hvordan..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja si det.. Siden det første grøtmåltidet ikke er før 11, blir det litt knapp tid, ja! Du kan ikke gi litt mindre grøt og litt brød i tillegg kl 11 da? Eller er litt av meningen borte da? Vet ikke om du fikk rådet for at hun skal spise mer, eller om det var for at hun skal ha i seg brød?

Mellom morgengrøten og middagen?

Du kan jo flytte litt på tidspunktene også da?

Grøt 1030, middag 1530.... Da har du god tid til å flette inn et brødmåltid:)

Lykke til!

Hun er 8 mnd.

Hun våker rundt 06 og får pupp i sengen. Så sovner vi igjen til rundt 9-10. Pupp før vi går på badet og grøt når vi står opp.. Hun er god og rund så det har ikke med det at hun må ha mer mat i alle fall.

Og jeg står ikke opp kl. 07 bare for å gi henne brødmat når hun er god og mett på full morgenpupp og vi begge vil sove videre :)

Er nok fordi hun skal bli vant til å spise brød også, men det gjør hun jo. Får litt av min skive av og til så hun KAN det, hvis det er det helsesøster mente... vet ikke helt jeg.

HI

Annonse

Jeg ville ha spurt helsesøster litt nærmere om hensikten - HVORFOR hun vil at du skal flette inn brødmåltid. Er det fordi hun skal lære å spise brød, for variasjonens skyld, kan du erstatte et grøtmåltid med brød eller...?

Vet du hvorfor, er det nok lettere for deg å finne ut hvordan du skal gjøre det..

Ta en telefon til henne evt stikk innom

Lykke til!

Jenta vår får også melk rundt 6-7 på morgen, så får hun litt brød med pålegg kl10, fruktpure til desert og drikke! Trodde det var nesten samme hva man gir (grøt eller brød) så lenge brød er grovt! Jeg gir spelt brød, er jo sunnere har jeg hørt...

Hva med å etterhvert bytte ut det ene grøtmåltidet med brød da? Jeg gir brød til frokost og grøt til lunch...kutt gradvis ned på grøten ettersom hun spiser mer og mer brød (gi brød først, og grøt etterpå...så får hun grøt til hun blir mett....ofte vanskelig å bli mett på brød i starten, klarer ikke spise nok).

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...