Gå til innhold

Kan jeg ikke gå til tannlegen?!


Faylinn

Anbefalte innlegg

Jeg fant et hefte fra Sosial og helsedepartementet http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00002/IS-1243_2673a.pdf og der står det at de ikke anbefaler å fylle hull med hverken amalgam eller annet.

 

Jeg har time neste fredag og skal borre for første gang på x antall år. Virker kjipt å vente til etter jeg har født i mars neste år, da kan jo hullet være stooort. :-/

 

Jeg kan forstå hvis det er amalgam med kvikksølv, men andre fyllinger? Noen som har snakket med legen sin el.l. om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn jeg forsto det burde man absolutt gå til tannlegen min en gang under svangerskapet, men man skulle ikke ta bilder. Utover det trodde jeg alt var greit jeg....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk byttet ut flere fyllinger sist jeg var gravid. Fikk plast, tror ikke de bruker amalgam mer og trodde ikke det var farlig med plast...?? Snakk med tannlegen din, det blir jo trasig å gå med et hull som blir større og større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bare du ikke tar bilder og amalgan-fylling skal det være helt greit.

Forrige svangerskap måtte jeg borre to hull og ha lokalbedøvelse og legen sa det gikk helt fint.

Jeg har en superfrisk 11 mnd gammel gutt. Og skal nok til tannlegen dette svangerskapet og borre også, for jeg spyr så mye at jeg får syrehull de første tre mnd:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villle ikke ha gjort nå annet enn å rense for tannsten hos tannlegen jeg. Ville ikke skiftet fylling, amalgam eller ikke, plast har sine ulemper det også.

 

Sier dette av laaang erfaring innenfor tannhelsesektoren og gravide frarådes å gå til tannlegen under svangerskap. Jeg er nå gravid(planlagt) og venter til babyen er kommet før det blir tannlegetur på meg, tar ingen sjanser med det. De tannlegene og kirurgene jeg har jobbet med behandler ikke gravide såfremt det ikke er akutt...

 

Håper dere klarer å vente til svangerskapet er over jenter:)

 

Anonym da flere kjenner meg og gravid. ikke er offisielt ennå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...