Lykkelige-tulla Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Har ikke inntrykk av at vi er så mange som ikke vet kjønnet her inne. det virker iallefall som om de fleste vil vite. Fra vår side var det et bevisst valg vi tok når vi ikke ville vite kjønnet. Har dere en magefølelse for hva det blir?? Jeg har egentlig frem til nå trodd det ville bli gutt, men er nå mer i tvil enn noen gang. Har mere troen på jente nå, men om det er fordi det er det jeg innerst inne ønsker meg mest, det vet jeg ikke...
Lite nurk i magen, født 25.09 Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Hei Lykkelige-tulla ! Vi er helt enige her hjemme om at kjønnet på den nye verdensborgeren skal forbli hemmelig...synes det er litt av ventetiden. Vi er selvfølgelig nysgjerrige på hvem som koser seg inni magen min.. Vi er kanskje litt "gammeldagse" som ikke vil vite.. uansett..... vi gjør som dere...lar det bli en overraskelse!
lilli Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Vi vet heller ikke kjønnet. Gjorde ikke det sist heller, da var vi sikre på at det ble gutt, og det ble det :-) Nå er vi ikke så sikre, men heller litt mot jente. Virker som alle vet hva slags kjønn de får, ja.
Morida70 Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Hei Med førstemann ville vi ikke vite kjønnet, men magefølelsen min sa jente så sterkt at vi ikke vurderte guttenavn. Denne gangen ville vi heller ikke vite, men mannen min mente han så en guttetiss på UL. Ut i fra regnet jeg med at det kanskje var en gutt, men sa at jeg allikevel hadde jentefølelse. I det jeg har vært på mange ul, klart vi ikke la være å spørre på UL i uke 30. Og det viser seg at nok en gang magefølelsen stemmer, og vi får nok en jente. Så jeg ville stolt på magefølelsen min.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Vi vet heller ikke hvem som kommer.. Må innrømme at jeg begynner å bli utrolig nyskjerrig nå. Men vi har klart å holde oss på 2 ul og nå er det ikke så lenge igjen. Jeg hadde jentefølelse leeenge, men i det siste har tanken på gutt sneket seg inn. Men det kan også komme av at "alle andre" sier det blir gutt.. Dette er spennende!
Gjest Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 vi har også valgt å spare overraskelsen til fødselen, men av en eller annen grunn ser jeg for meg at det er en liten gutt inni her.. gleder meg veldig til fødsel så jeg endelig kan få vite hva det blir! bare 24 dager igjen til termin nå!!
Harald Ripultfør Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Hei Vi (eller jeg ihvertfall) ville gentlig vite kjønnet, men fikk ikke vite det på ordinær UL, og da bestemte vi oss for at vi skulle la det være en overaskelse. Jeg har ingen magefølelse i det hele tatt, men alle rundt meg tror det blir gutt.. Blir spennende!
Ninn (har født:) Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Hei på dere! Jeg vet ikke kjønn på babyen min, det var et bevisst valg og jeg og mannen min bestemte oss for at vi ville vente å se hva det blir. Mange rundt oss tror det blir gutt, vi trodde det i begynnelsen også, men nå tror jeg at det blir jente, vet ikke hvorfor, uansett; det viktigste er at h*n er frisk:)
Duddlidu Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 Hei! Vil bare snike inn en liten beundringsmelding her. Må være utrolig spennende å gå å lure litt på hvem som er der inne. Jeg klarte ikke holde meg, holdt på å dø av nyskjerrighet All beundring til dere som klarer det, hihi
litagod Skrevet 15. august 2006 #10 Skrevet 15. august 2006 vi fikk ikke vite det på ultralyden - men gjett om jeg er nyskjerrig! klarer jo aldri i verden å vente SÅ lenge! - men det ser ut som at vi må det for vi har ikke privatpraktiserende her men legen min skal prøve med sitt gamle utstyr om 2 uker. det spiller ingen rolle hva det blir, ønsker meg begge deler. har en gutt fra før og har veldig magefølelse på gutt... blir like glad uansett, men nyskjerrigheten min tar helt overhånd her!
¤2småtroll¤ Skrevet 15. august 2006 #11 Skrevet 15. august 2006 Me veit altså heller ikkje ka me får.....veit egentlig ikkj eom eg har nåke følelse for ka det blir heller. Har ei tante som seie gutt, ho sa jente sist, og det blei det og, så blir spennende og sjå! Var på ul igår for og sjekke str, og leie, og då spurde han om dei hadde sagt ka det var...."nei, me skal ikkje veta det denne gangen", svara eg, så spurde eg om han kunne sjå det, og ja det kunne han...då kjente eg at eg hadde kanon lyst og spør ka det var....men klarte og bite tenna sammen, elllers hadde nok gubben blitt litt sur. Visste det sist, så avtalen denne gangen var at det skulle være ein overraskelse, og gleder meg kanon masse til og treffe den vesle propellen inni magen!
Brillemamma Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Vi ville heller ikke vite kjønn. Ltt av spenningen er jo å ikke vite... Jeg har en sterk magefølelse på at det blir jente! Vet ikke hvorfor, men... Så det blir spennende å se! Ikke så lenge igjen nå!!
Zap Mama Skrevet 15. august 2006 #13 Skrevet 15. august 2006 Vi vet ikke kjønnet og er veldig spente nå Magefølelsen sier jente, og de aller fleste tror det er det og. Så det blir moro å se...
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 15. august 2006 #14 Skrevet 15. august 2006 Hei! Artig og se at det er flere som bevisst ikke vil vite på forhånd hvilket kjønn det blir. Har tenkt på det tidligere, at det virker som om "alle" her inne vet hva de får. Jeg har ingen spesiell følelse for hva det blir heller. Men jeg heller litt mot gutt, men vet ikke om det er fordi jeg har mest lyst på det, eller hva det er. Men uansett kommer det helt på det samme for meg. Men gleder meg veldig til og få det overstått, så vi får se lille babyen vår Lykke til jenter !!
Lykkelige-tulla Skrevet 15. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 15. august 2006 Godt å se at det er flere som ikke vet kjønnet. Synes mange ser rart på oss når vi sier at vi ikke vet hva det blir. Samtlige spør da om de ikke kunne se det på ulyden, føler meg litt gammeldags, men har hittil ikke angret et sekund på at vi valgte og ikke få vite det. Blir spennende å se hva det blir iallefall, utover-eller innovertiss spiller ingen rolle. En velskapt baby er det viktigste. Nå om dagen er det turbomotor på babyen, så det kan bli moro å se om den er like turbo også når den kommer ut:)
EleResa Skrevet 15. august 2006 #16 Skrevet 15. august 2006 Vi vet ikke om den lille i magen er en gutt eller ei jente, en godt bevart hemmelighet til den dagen babyen fødes :-) Var nok ikke et bevisst valg, men det ble bare slik, og nå syns vi det er helt greit. Mange spør om jeg har en magefølelse for hva det blir, men jeg har jo ikke gjort dette før, hvordan skal jeg vite hva slags magefølelse jeg har da?
Lykkelige-tulla Skrevet 15. august 2006 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2006 Det er også min førstefødte, og har ikke gått gjennom et svangerskap før, så sånn vet jeg jo ikke hva det blir. Men vi har liksom hatt en følelse (ikke magefølelse bokstavelig talt) for at det blir gutt fra dag en. Men som sagt nå er jeg rådvill om dagen, det er bare å vente og se. Gleder meg masse til å hilse på krabaten:)
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 15. august 2006 #18 Skrevet 15. august 2006 Vi vet heller ikke hva det blir, men ikke fordi vi ikke kunne tenke oss å vite det - heller fordi babyen ikke hadde planer om å vise seg frem da vi var på UL. Lå som en liten reke i magen og skjulte alle edlere deler. Siden det ikke ser ut til at det blir noen flere UL så antar jeg det vil forbli en godt bevart hemmelighet helt frem til fødsel.... Men ikke så lenge til vi får treffe den lille da:)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. august 2006 #19 Skrevet 15. august 2006 Jeg også.. Hadde aldri klart å vente til fødselen
minas'81&lillegull;) Skrevet 15. august 2006 #20 Skrevet 15. august 2006 Vi hadde på forhånd bestemt oss for ikke å vite kjønn, selv om jeg i utgangspunktet ville vite det. Men etter å pratet litt om det og tenkt litt, ble vi enige om at det i bunn og grunn ikkke har noe for seg. Å så kjenner vi to par som begge har fått opplyst feil kjønn på utralyd... Å det er ganske kjipt å sitte med et rosa rom og masse jentetøy når den lille gutten blir født. Så vi vil heller være forbredt på begge deler, og uansett så blir det jo som det blir:) Og det er faktisk litt av sjarmen syns jeg å ikke vite det.. Men jeg skjønner de som vil vite også da, må være spennende det og.
6. okt. Skrevet 15. august 2006 #21 Skrevet 15. august 2006 Vi har valgt å ikke vite kjønn, mye av spenningen rundt fødselen det og synes vi. Hvem er den lille som sparker ut armer og bein i magen min?? Jeg tror gutt, mannen min tror jente. Vi får bare vente å se, ikke lenge igjen nå til vi får treffe vår lille astronaut.
DakotaFikkJente*20.08.06* Skrevet 15. august 2006 #22 Skrevet 15. august 2006 Vi vet ikke kjønnet og det gjorde vi ikke sist heller. Det er et helt bevisst valg for å holde litt på spenningen... Sist var jeg sikker på at det var gutt og det stemte. Denne gangen er jeg mer "vinglete" - tror gutt og jente litt om hverandre, men akkurat nå er jeg på jente. Tror jeg... Hehe... ;-) Uansett er det bare en uke igjen til termin, så det tar jo ikke lang tid før vi får vite det nå! Å, som jeg gleder meg!!!
Mosseline Skrevet 15. august 2006 #23 Skrevet 15. august 2006 Hei. Vi har bevisst valgt å ikke vite hva det blir. Hadde vært greit med tanke på klær o.l., men det er jo utrolig spennende å ikke vite. Med nr.1 var jeg sikker på at det var gutt, helt til fire dager før fødselen. Da var jeg overbevist om at vi skulle få jente, og det ble det. Med nr.2 valgte vi å få vite, og det ble en gutt. Var ikke så spennende når fødselen nærmet seg, som når man ikke vet. Nå har jeg en magefølelse som sier jente, men forbereder meg veldig på at det blir en gutt. Har to søstre som har fått en jente først, så bare gutter. Regner med at det gjelder meg også... Har nok mest lyst på jente. Vet jo at det meste er ok med babyen. Da jeg var på UL sjekket de ALT. Hjerte, lunger, nyrer, blære, gane, ryggraden, at bena var like lange og at det var fem fingre på hver hånd. Har aldri hatt en så grundig UL før. Var spennende... I dag er jeg i uke 36+3 og er utrolig lei av å gå gravid. Min mor inviterte oss på middag i dag, og serverte potetball. I følge gamle kjerringråd skal det sette i gang fødselen, så vi får se om det funker... Tror ikke det....
CaliforniaBaby2 Skrevet 16. august 2006 #24 Skrevet 16. august 2006 jeg vet heller ikke hva det blir, de kunne ikke se det på UL. Vi ville vite det da, men nå har vi blitt så fortrolig med tanken på at det skal bli en overraskelse, så nå vil vi ikke vite det før fødselen. Jeg har ingen magefølelse, men de fleste rundt meg tipper jente. Hva de begrunner det med, vet jeg ikke. Alle kjerringrådene og mytene spriker i alle retninger, så ingen klare indisier der heller. Det blir spennende, bare 7 uker igjen til termin!
CaliforniaBaby2 Skrevet 16. august 2006 #25 Skrevet 16. august 2006 jeg vet heller ikke hva det blir, de kunne ikke se det på UL. Vi ville vite det da, men nå har vi blitt så fortrolig med tanken på at det skal bli en overraskelse, så nå vil vi ikke vite det før fødselen. Jeg har ingen magefølelse, men de fleste rundt meg tipper jente. Hva de begrunner det med, vet jeg ikke. Alle kjerringrådene og mytene spriker i alle retninger, så ingen klare indisier der heller. Det blir spennende, bare 7 uker igjen til termin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå