Gå til innhold

&#4326 stavangermamma_25

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste i et innlegg her at dere hadde barn med refluks og hadde fått beskjed om å gi grøt.

Jenta mi har også refluks- får losec etter 24-timers ph-måling. Har hjulpet på smertene, men ikke gulpingen. Bruker deres medisiner? Hjelper det?

Vi har ikke fått beskjed om å gi grøt. Burde vi det? Er det lettere å beholde?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5931631-4326-stavangermamma_25/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Begge våre (4år og 11 mnd) har hatt ekstrem refluks og har hatt 24 timers phmåling. Begge har dessuten vært akutt innlagt etter flere pustestopper som følge av refluksen (mener ikke å skremme deg!!! ) Jenta vår fikk losec men denne ga bivirkninger så hun fikk noe annet som jeg ikke husker hva heter. Vi gav dessuten Gaviscon etter hvert måltid (problemet var stort sett at dette kom opp igjen før det fikk virket) Til slutt anbefalte overlegen oss å begynne med grøt for å se om hun holdt bedre på dette, og det gjorde hun. Gulpingen sluttet helt ved ca 8mnd alder :-) Og tar heller ikke medisiner lengre ;-)

Håper dette var til hjelp, spør gjerne igjen om det skulle være noe mer:-)

klem

Takker for svar ;-)

Har desverre opplevd pustestopp vi også, som følge av at hun satt en gulp i halsen (tror vi), så vet hva det innebærer, ja :/ Det var det som gjorde at vi ble tatt på alvor endelig. Før det fikk vi bare høre at "noen unger er gulpeunger"!- Forøvrig noe av det dummeste jeg hører folk si! På ph-målingen hadde hun 317 sure oppstøt i løpet av ett døgn. Så det er ganske ekstremt her også!

Hva gjør dere for å lette på all klesvask osv? Jenta vår går konstant med smekk, stakkar- selv om natten. Hun har heldigvis ikke hatt bivirkninger av losec. Hva slags bivirkninger hadde jenta deres da? Magesmerter?

Har ikke vært lett å få i henne losecen, men nå har vi begynt å først blande med vann og så blande det med fruktpurè igjen- funker kjempebra! Men vet ikke alltid hvor mye hun får i seg, siden det gulpes opp endel ganske fort igjen. Må passe på å gi den ca to timer etter mat, for da gulper hun minst, også er det da en time til neste måltid, så da er sannsynligheten minst for at alt kommer opp!

Kan jeg spørre hva jenta deres veide da hun var 3 mnd? Vår var da 61,5 cm lang og veide 5660 gram. De sier det er ok vekst, selvom jeg synes de fleste på den alderen er større. Men hun ser fornøyd ut stort sett nå, så da er det kanskje ikke nødvendig med grøt heller. Vil ikke starte før det er nødvendig.

Takknemmelig for svar! Fint å dele litt erfaringer ;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...