Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Hei noen her med erfaring derfra? Skal vi ha med babytøy, utstyr og slikt? Hvilken oppfølging får man? På svangerskapskurset sa de en del men etter innskriving ble jeg i tvil, for det meste stemte ikke med hva jm opplyste. Glemte å spørre om klær og slikt.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Det kommer litt ann på.. de aller fleste på UNN blir vel boende på barselhotellet. Der sier de at de ser helst at du har med egne klær.. Annet utstyr,slikt som bleier og sånnt regner jeg med at vi får.. Dersom noe tilsier at du trenger litt ekstra hjelp blir du boende på barselavdelinga.. der trenger du bare klær til hjemreise.. Har jeg forstått det rett så er det visst ofte slik at egne klær forsvinner når du bor på barselavd. fordi det blir sendt til vask sammen med sykehusklærne.. (noe det ikke blir på barselhotellet..) Når det gjelder oppfølging er det også forskjell på de to "bostedene".. På avdelingen er det alltid flere ansatte til stede, og du får tettere oppfølging, hjelp til å amme osv.. På barselhotellet tror jeg det bare var en jm til stede, resten var vel bare på tilkalling.. Når du blir boende der er det fordi det forventes at du skal klare deg mer eller mindre selv. Du får visning i stell og amming akkurat slik som på avd, men resten av info foregår visstnok i såkalte barselgrupper på dagtid.. Det fine med barselhotellet er at der er det plass til at pappaen kan bo viss han vil =) det koster ca 200 pr natt =) Lykke til =) Håper du ble noe klokere =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå