Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillegutt legger seg ca 19.00 og sover ganske nøyaktig til 06.00 hver morgen. Det virker som det egentlig er litt tidlig for han, men vi får han ikke til å sove lenger da....

Han er sutrete og trøtt hele morran til han får sin første kvil rundt halv ti. Da er han i kjempeform (som regel) resten av dagen. Han sover også en time ca rundt 13.30.

Jeg vil liksom ikke legge han for å sove tidligere på formiddagen for da blir det så lenge til neste kvil. Han kan jo ikke begynn eå sove 3 ganger om dagen igjen, for han begynner snart i barnehage!

Noen som har det sånn? Noen råd til hva vi kan gjøre?? Han er virkelig trøtt og sutrete hver morgen så det er tuydelig at han er trøtt!

Fortsetter under...

Melkeflaske i sengen og en kort dupp til? Av og til spiser Kaia frokost og tar seg en dupp til. Og saa sover hun en times tid eller to etter lunsj. Morgenduppen naar han skal i bhg blir sikkert i vogna eller i bilen paa vei til bhg, den kan du nok ikke kontrollere!

sønnen min legger seg også 7 og er oppe mellom halv 6-6... slår aldri feil og han er stup trøtt... :( sutrer og griner... men jeg kjører han jo i bhg ca halv 8 og der sover han jo ikke før 12 igjen men når han kommer dit blir han i kjempeform hehe... så ikke vet jeg.. kansje han bare holder på sånn for at han er lei av meg... nei har ingen råd til deg bare skulle si at jeg vet hvordan du har det :)

*lykke til*

Tja... Kanskje på tide å legge opp en rutine som passer til at han snart skal i barnehage? Rundt ettårsalderen begynner de fleste å tilpasse barna til én hvil på dagtid. Det er en litt strevsom overgang, men betalingen er som regel bedre nattesøvn. Tror det blir vanskelig å få han til å sove lenger om morgenen uten å kutte litt i dagsøvnen. Prøv å forskyve formiddagshvilen til elleve-halv tolv. Sannsynligvis vil han da sove godt i et par timer - og så får du prøve å holde ham gående til 19 igjen. Eventuelt bare la han sove littegrann og vekke etter 10-15 minutter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...