Hææ? Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Hvilke vitaminer tar dere nå som dere er i 3.tri?Jeg tar bare møllers tran,to kapsler om dagen,og er litt usikker på om dette er nok?
Rut Bram Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 så lenge du spiser sunt og variert - mye frukt og grønt, så er det helt sikkert nok Jeg tar omega3-kapsler (m ACDE vitaminer) og jern (etter anbefaling fra jordmor).
Gjest Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Jeg tar kalsium tilskudd med magnesium og vitamin D, i tillegg til Omega 3. Dette for å forebygge kramper i bena om natten.
komplett familie Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 jeg tar tran som ikke er tilsatt noen ekstra vitaminer og så tar jeg Multivitamin - inneholder både vitaminer og mineraler.
Gjest Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Jeg tar ikke noe.... Har dere feks skjekka om dere virkelig trenger alle disse vitaminene i dere. Hadde ei venninne som spiste vitaminer, hun hadde nok i kroppen av alle vitaminene, det var grunnen til at hun mistet mye hår..hadde et stort håravfall... Hun ble ikke skalla altså...hehehe.... skal ikke skremme dere..... Jeg fikk beskjed av jordmor at viss jeg spiste sunt og variert så fikk vi i oss nok... Selv om folk ikke tok vitaminer i gammle dager så har da barna deres blitt friske..tror enkelte tar litt av med alt de skal dytte i seg av vitaminer og andre ting.... Tenk sunt og variert.......
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Tar omega-3 og multivitamin da jeg ikke er noe glad i frukt :-)
Ninn (har født:) Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 jeg tar vanlig tran (ikke kapsler) og multivitamin uten vitamin A og D pga at jeg tar tran. Tror egentlig at man får dekket det meste gjennom sunt og variert kosthold, jeg har vært litt usikker på dette med vitaminer selv, men tenkte at det skader ikke å være på den sikre siden kanskje. Legen min sa jeg ikke trengte vitaminer, mens JM anbefalte det, så da var det litt 50/50 hva jeg valgte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå