pippi78 & prinsessa :) Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 God morgen jenter! Hvordan går det med dere? Jeg har termin 27. aug og merker at utålmodigheten har begynt å melde seg. Hadde liksom plan om å gjøre ting som det blir lenge til jeg kan gjøre igjen nå her på slutten. Men så er jo kroppen som en hval og energien heller dalende. Hva fyller dere ventetiden med?
førstebarn77 Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Hei! Jeg har termin om 17 dager, trodde for en uke siden at det var noe på gang, men nå har det roet seg igjen.....Jeg gjør litt forskjellig for å få tiden til å gå, nå skal jeg på jobben og ordne litt, så til jordmor også skal jeg hjem for å pakke baggen og vaske baby klær! Hunden min skal bades i dag og sengen skiftes på etc etc så det er nok å henge fingrene i. Jeg kjenner at jeg veldig gjerne skulle hatt henne ut meget snart, men blir jo aldri ferdig med ting jeg skal gjøre heller... I går hadde jeg en ligge rett ut dag, hadde en litt for aktiv helg:o) )
Ninn (har født:) Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Hei på deg ! Jeg har termin 30 august og er også utålmodig! Noen ganger lurer jeg på om babyen noen gang kommer ut he he, og det 2 uker fra termin, tenk på de som går over termin; hvor slitsomt det må være:) Jeg er stoor og tung og klarer ikke å gjøre så mye fornuftig, jeg syntes det er vanskelig å konsentrere meg om den minste lille ting for tiden, har blitt helt surrete, jeg prøver å lese bøker, gå korte (veldig korte) turer i nærheten der jeg bor, se en god film på tv el leie en dvd eller lage noe godt å spise. Ellers så orker jeg ikke så mye og må ofte legge meg ned for å sove midt på dagen- jeg sover så dårlig på natta. Hva gjør du da? Klem
Stratos med 3 barn Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 6 dager til termin og nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Eller, den ungen må gjerne bli i magen mer den hvis den gidder, men jeg begynner å lure på om jeg heller burde jobba 50% etc helt frem til fødsel... Er litt fustrert over å være meldt ut av livet liksom! Tiden går med til å gjøre rent - utrolig mye møkk mann kan finne av å gå hjemme hele dagen! Ting jeg aldri gjør som å bake, lage store gryter med mat for å fryse ned, plukke bær og sylte osv osv Gå tur med bikkja og styre og stelle litt med de andre dyra her. Vaske bilen og holde på litt ute i hagen (om det ikke regner). Også plager jeg venna mine med å stikke innom en del, møte de på en kafe eller be de til meg ) Og slik går nå dagene.... Den ene etter den andre.....
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 15. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2006 Godt å høre jeg ikke er helt alene. Sliter litt med konsentrasjonen ang. lesing av bøker her også men prøver så godt jeg kan. Blir nok ikke så mye tid til det fremover. Sover også på dagen da nettene er temmelig urolige. Prøver å gå en tur hver dag jeg også. Ser at det burde vært gjort litt huslige ting her men det er bare så tungt nå synes jeg. Men tror jeg vil gjøre litt likevel for å få tiden til å gå. Det gode er at jeg har fått låne de første fem sesongene av Six feet under av en kompis og den sluker jeg! Har aldri fått sett den serien på tv, men den er virkelig god! Overtalte min kjære til at vi skulle gå på leketøysbutikk en dag og finne en fødselsdagsgave til baby
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Har malt et par politisk korrekte bilder (med bæ og mø) til å henge over barnesenga. Skal male en nøff også, før jeg gir meg. Ellers har jeg gjort litt ting som jeg VET at jeg ikke får tid til etter fødsel. Farget øyevippene, gått til frisøren, fått manikyr og slikt. Og så har jeg bestilt meg litt klær på nett til å bruke etter fødselen. Nå er det jo dags når som helst, regner egentlig med å føde i løpet av et par dager, så oppfinnsomheten er litt i tørketid. Men jeg prøver å holde meg litt i aktivitet, i alle fall.
Gjest Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 må si jeg synes dagene går sakte, så nå har jeg laget avtaler for hele denne uke. må ha noe hver dag kjenner jeg, ellers blir jeg sprø. har termin på tirsdag, og har innsett at jeg nok bare må belage meg på å gå overtid slik som sist. så idag skal jeg stikke innom ei malerbutikk og kjøpe farge og så skal soverommet får seg en opp shining! det får bli mitt projekt de nærmeste dagene, det pluss treff med veninner, barselbesøk til nyblivne mammaer og tur, tur og tur for å bruke tyngdekraften:-)
Karoline's*mamma Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 God morgen alle fødeklare ;-) her er det 5 dagar til termin, og eg begynerre å bli lei. Slit med kraftige kynnara kvar kveld og natt, slik at eg ikkje får sove. Stakkars snuppa mi på snart 2 år, har desverre ofte ei sur mamma. Prøvar å fine på ting, men kjenner det er tungt. Skal til jordmor om 1 time, og håpar ho har noko lurt å seie. Uansett så er det ikkje såå mange dagar til babyen kjem om eg må gå over. Synast berre det er så travelt når eg får lite søvn og dårlig humør. Kan ikkje vere så lett å leve sammen med om dagen. ' Dagane går for det meste til¨å vere på stranda med jenta, og finne på ting med ho. Om kvelden er eg heilt amøbe, hihi..
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 4 dager igjen her...og tiden går så saaaakte. Spent, bekymret, gleder meg,følelsene raser igjennom kroppen for tiden. Synes det er deilig innimellom bare å være alene. Trenger faktisk ikke å gjøre så mye, for det vet jeg at jeg kommer til å få snart. BIMmer litt, leser ukeblad, løser kryssord, ordner litt smått og stort i huset slik jeg pleier, og tillater meg selv å sove når jeg vil. Vil gjerne ha baby NÅ, men jeg skal prøve å nyte de siste dagene alene...
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 15. august 2006 #10 Skrevet 15. august 2006 Heisann! Jeg har termin dagen etter deg, altså den 28. august, og jeg er også begynt å vente veldig på prinsessa vår. Merker jeg tenker masse på det hele tida - kanskje starter det snart, merker jeg noe nå, er dette bare kynnere eller har jeg litt vondt også??? Tusen spørsmål farer gjennom hodet mitt bare jeg kjenner et lite snev av ubehag. Vet at jeg bare burde roe meg ned, og tenke at ho kommer når ho kommer, men jeg er utålmodig - ikke noe mer å si om den saken! Jeg har Elias på 2,5 år som fyller opp det meste av tiden de dagene han ikke er i barnehagen, men ellers prøver jeg å få rydda litt og gjort atling i stand til prinsessa kommer. Tror det meste er klart nå da, men tenkte å ta en storvask til uka (er da i uke 40) - skal ligge på alle 4 å vaske skifersteina i gangen og på badene. Også skal jeg vaske trappa. Min mormor sa i dag at hun syns ikke jeg burde vente med det til uka...hun trodde ikke jeg kom til å gå til den 28. fordi hun syns magen min hadde sunket så nå!!! Ååå...tenk hvis hun har rett? Jaja...får vente å se! Lykke til videre alle sammen!
katrineev Skrevet 15. august 2006 #11 Skrevet 15. august 2006 jeg har termin IMORGEN!!!! trokke jeg orker si mer.. er så lei atte.. men 3 cm åpning og ble strippa igår og blødd siden så.. er vel ett biltteliteknøttlite lys i enden av denne LAAAAAAAAANGE tunellen...
Jolene84 *overtermin* Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Her går d strålende.. He termin den 24.August ej.Men veit ikkje heilt om ej e heilt klar enda:p Kan godt gå over i grunn.D e slik d kjennes ut no iallfall. He bedreve tida fram t no me å gå på en del visninga,og fikk i dag ei leilighet.Yes!! Så no lure ej på ka i all verden ej ska finne på framover.Bli nok å dulle me tante ungane mine og husarbeid:p
tingirl Skrevet 15. august 2006 #13 Skrevet 15. august 2006 Hei. Har også temin 30 August. Er så lei, men har vært det lenge. Har også søvn problemer, ingen komfortabel sove stilling. Hjelper litt å trene, spesielt Yoga! Lykke til!!
Molait Skrevet 15. august 2006 #14 Skrevet 15. august 2006 Termin 24 og har og masse jeg skulle ha gjort. Hva hjelper det nå bekkenet har detti ut?? (føles slik til tider) Joda, vet alt ikke trenger å være perfekt men ville så gjerne få alt rydda og vaska og sånn. Mor kommer til uka, får sette igang henne:) Ellers synes jeg dagene går kjapt jeg. Er alltids noe som skjer hver dag. Litt besøk, en handletur, bimme, dulle med dill (stryke,vaskebabyklær o.l.) Og så er det jo hverdagsarbeidet da, med klesvask kjøkken bad..alltids noe å ta seg til. Rydd i skuffer/skap som du ellers ikke gidder. Krever ikke så mye energi, men en hel del tiltak:) Eller sett bilder i album og sånne ting. Begynn å se på Glamour?? (vet ikke om det går på dagen engang jeg..hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå