Gå til innhold

Min mor røyket når hun var gravid med meg:( og det gikk ikke så bra og har mistet hele familien min til kols

Anbefalte innlegg

Jeg ble født på termin, hadde pusteproblemer med engang jeg kom ut og veide kun 2750 gram og var 47 cm lang som da er normalt...

Min søster og meg fikk problemer på skolen når vi vokste opp vi har null konsentrasjonsevne og vi sliter begge to med varierende grad med dysleksi...vi har også astma og allergi og jeg har store problemer med mine lunger noe som gjorde at jeg sluttet å røyke når jeg var 18...da hadde jeg røykt siden jeg var 13...

Den dag i dag er min far død av kols, min onkel, min morfar, min onkel har kols og for noen dager siden fikk min mor også vite at hun hadde kols...

har prøvd å få min søster til slutte å røyke siden det er jo faktisk 50% sjanse for at hun også vil få det når hun blir eldre...

Jeg håper dere som røyker i svangerskapet prøver å ta det alvorlig og slutte å røyke en gang for alle...

hadde ikke min mor røyket under svangerskapene er det ikke sikkert verken min søster eller jeg hadde fått astma og allergi.....og konsentrasjonsvanskene har fulgt meg i maaaaaaange år..ble mobbet fordi jeg ikke klarte å følge med som de andre elevene og vi fikk spesialundervisning.....

Jeg har forståelse for at det er vanskelig å slutte å røyke, har vært der selv og det tok mange mange år før suget endelig var borte...men nå har jeg vært røykfri i ti år.....

Lykke til dere som prøver å slutte....og det er aldri for sent...

Fortsetter under...

Hei Anonym...Var leit å lese om familien din.Å du har vært kjempeflink som har sluttet å røyke.Har dere det genet som går i arv?Siden det var så mange i familien som har kols.Min familie har også kols å astma men ikke pga røyken.Min mamma røykte ikke da hun skulle ha meg å ikke hennes mamma heller men hos oss er det arvelig relatert.Det må jo være grusomt for din mor feks å føle hun har påført deg sykdom.Det er nok ikke bare røyken,men legene vil ha det til det.Mange faktorer som spiller inn her.Dere hadde nok blitt syke uansett.Men jeg forstår teorien din.Ønsker deg alt godt.Jeg har astma selv siden jeg var 13 år,å slitt med det lenge

At det går ann å skylde på mamma`n sin pga konsentrasjonsproblemer.... og astma osv....

Stakkars mamma`n din. Håper hun ikke vet at du føler sånn!!

KOLS kan du også få uten og røyke! Kan ligge i familien. Fler som har astma utvikler KOLS!

Mamman min røyka med meg også, ingenting astma eller liknende her! Nesten aldri forkjølt heller!

Vi vet ikke hvorfor vi fikk disse problemene..men det kan være pga av hennes røyking...og det kan være naturlig..Kolsen som har kommet i min familie har kun rammet de som har røyket mye, ikke de andre...

min mormor er ok...hun røyker ikke, min farfar døde av alderdom hele 93 år, min farmor døde av diabetes når jeg var tenåring,så de andre som er døde var storrøykere, fikk kols og døde...en onkel er død og en er på vei..men ingen vil slutte å røyke for det om de vet at de forkorter livet sitt...de som røyker og utvikler kols kan heller ikke få nye lunger hvis de ikke slutter å røyke....min mor klarer ikke å slutte...og hun er like storrøyker som alltid til tross for sykdommen...sykdommen ER mye mye lettere å få hvis man røyker og har problemer med lunger fra før og det er 50% sjanse for at et barn av en kols pasient får det hvis hun/han begynner å røyke...kols som rammer dem som ikke røyker har som oftest lungeproblemer fra før, hatt et arbeidsmiljø med f.eks tungmetaller..vet at sveisere er utsatt....

Akkurat nå er jeg sint på min mor siden hun ikke slutter å røyke...hun vil være den eneste bestemoren her i norge, de på andre siden bor i utlandet...i tillegg til at hun er så å si den eneste familien jeg har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...