Gå til innhold

Hva vasker dere babyen med når dere skifter bleie?

Anbefalte innlegg

Om morgenen vasker jeg med vann og klut,bader annenhver til hver 3. dag. Men gjennom dagen bruker jeg pampers våtservietter,de virker milde og gode,uten parfyme og er gode mot huden,myke (hvertfall føles det slik mot min hud).

Leser her at noen syns det er fy fy (med våtservietter),men jeg har faktisk aldri tenkt over alternativene.

Syns de engangsklutene til libero virker stive og ubehagelige mot huden,men har en pakke liggende hjemme som jeg bruker innimellom,men sjelden.

Her får ikke vesla plass i vasken til å vaske stumpen i vann,må ta henne inn i dusjen,og det blir jo veldig tungvint og dusje henne 5-10 ganger daglig,ellers hadde jeg kanskje gjort det slik.

Kompresser virker jo veldig greit,men har trodd det har vært dyrt,så det har jeg ikke prøvd (langt til apoteket her og jeg er uten bil hele dagen også). Og helt ærlig så trodde jeg venninna mi var hysterisk når hun vaska ungen sin med kompresser,syns det virket så voldsomt. Ungen skal jo ikke bli steril eller noe. Men har jo sett i ettertid at ganske mange bruker de,så da var det nok bare jeg som var hysterisk :-)

Fortsetter under...

Han vaskes under springen foran og bak (jeg bruker hendene mine) ved morgenstell og kveldsstell og etter hver gang han bæsjer (i gjennomsnitt en gang hver dag). Bruker en dråpe babylinesåpe av og til. Vasker ingenting ved skift av tissebleie.

Når vi er ute og ikke har tilgang på vask, bruker jeg coop våtservietter. Stumpen har aldri blitt sår, men han trenger av og til litt zink mellom valkene der nede, han er kjempelubben;)

Min mann har montert hånddusj på stang ved vasken.(på barnerommet)

Ellers så bruker vi klut og vann, blir det bæsj på klutene så putter vi dem oppi en liten bøtte med vippelokk. Koker en maskin iallefall annenhver dag (storforbruker av flanellsbleier = gulpekluter) og har aldri opplevd at klutene ikke har blitt rene.

På tur bruker vi coop sine våtservietter.

2 mnd gammel. Foreløpig er det jo så 'uskyldig' bæsj, så jeg tørker vekk det værste med en fuktet bomullsdott, så vasker jeg med klut og vann. Han har flere bæsjebleier i døgnet så vi vasker hver gang vi skifter på han. Dersom det sitter litt fast bruker jeg olje i tillegg. Smører med sinksalve om kvelden, så blir det ikke ny bleie før neste morgen. Ute på tur blir det våtservietter, men vil ikke bruke det til daglig. Ikke noe tungvint med vann og klut når vi har vask rett ved stellebordet.

Annonse

Vann og vaskeklut eller engangsvaskekluter. Har ikke vaskemaskin så litt pes å bruke tøy-vaskekluter hver gang. Bruker av og til såpe eller babyolje i badevannet (kanskje en gang i uka eller sjeldnere...)Hvis jeg må skifte tissebleier om natta vasker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...