Gå til innhold

Hva vasker dere babyen med når dere skifter bleie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi vaskar berre når han har bæsja, men då brukar vi "heimelaga" våtserviettar. Dvs, vi kjøper Mesoft kompressar på apoteket (18kr for 100stk), har dei i ein boks og tømmer vatn oppi til dei blir passe fuktige. Tar ein dråpe olje oppi når eg huskar på det.

Viss vi hadde hatt stellebordet på badet/ved ein vask hadde vi nok brukt klut og vatn, men då må ein liksom ha rennande vatn for at det heile skal bli skikkelig reint.

Om morgonen og kvelden hentar eg ei skål med vatn og vaskar det meste av småen med klut. Dvs, dei gongane han ikkje badar.

Annonse

Brukte kompresser og engngskluter i starten, da bæsja han jo veldig ofte. Nå vasker jeg morgen og kveld med klut uansett, og bruker våtservietter, evnt ikke no om det ikke er bæsj, de andre gangene jeg skifter.

brukte klut og vann til hun var åtte mnd. Da ble bæsjen så klebrig og fast, at det rett og slett ble ekkelt med klut, så siden det har jeg brukt våtservietter når hun har bæsja. Ellers bruker jeg ingenting. Skal prøve å lage selv jeg også, høres jo lurt og billig ut :)

Annonse

Jeg bruker også mesoft kompresser, men har vann på de etterhvert som jeg bruker de. Har en plastbolle ved stellebordet som jeg fyller vann i så, bløter jeg kompressene til bleieskiftet.

Syns det virker litt uhygienisk å legge alle 100 i vann på engang og la det stå i en hel uke eller to..

Gjør som aterixa, tar barna under armen og bærer de inn under vasken:-) Har vasket de under rennende vann alle 3, og har omtrent aldri opplevd å ikke ha tilgang til vann. Syns faktsik det er mest hygienisk, og jeg er ganske småstressa når det gjelder hvordan avføringen taes. Hadde ikek orket kluter med avføring på i sksittentøyskurven, er bedre å vaske hendene våre og bli ferdig med det:-)

Hun på snart 2 år skifter vi bæsjebleie stående på dolokket, og tørker med dopapir først. Så er det under vasken med henne også.

På tur gjør vi som Ranveig, bruker Mesoft som funker fint. Godt tips til dere som er avhenging av våtservietter. Husk at tilogmed de som produserer våtserveitter sier ikke de er ment for daglig bruk.

det var de klutene med bæsj på som gjorde at det ble litt ekkelt ja, bæsj i vasken og i skittentøyskurgen. Skal prøve slike mesoft jeg. Har du noen gang opplevd at barna dine har vært redd det rennende vannet? jenta mi er nemlig det..

Vasker ikke hver gang dersom det bare er tissebleie, men bruker Euroshopper sine tørre engangsservietter i vann og en sprut olje.

Er vi på tur og det er bæsjebleie så har vi våtservietter med.

Aldri vært sår så dette fungerer for oss.

9 mnd. Bruker klut med vann morgen og kveld. Resten av dagen bruker jeg våtservietter fra coop, men det viktigste er at jeg tørker han helt tørr med flanellsbleie før bleia settes på.

Bare rent vann og en gasklut. Aldri såpe eller olje - har litt olje i badevannet når hun bader, men ellers vasker jeg bare i rent vann. Hiver gaskluten til vask med en gang (har 40 stk). Bruker disse klutene til både vask av stumpen, som gulpeklut og koseklut. Helt uunværlig for meg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...