Gå til innhold

Han har ikke noe særlig lyst og jeg føler meg lite attraktiv.. :(

Anbefalte innlegg

Det har gått litt over en måned siden fødselen og jeg begynner å ha lyst til å ha sex igjen. Det har tydeligvis ikke min samboer. Da jeg nevnte at vi kanskje skulle prøve snart fikk jeg til svar at "Har det gått seks uker alt? Trodde jeg hadde litt mer tid på meg." Han sa det i en spøkefull tone, men hver gang jeg tar det opp, eller jeg begynner å berøre han på litt initme steder, så ler han det bort eller gir meg ingen respons. Det jeg tenker da er jo selvfølgelig at han ikke synes jeg er attraktiv lenger. Veier noen kilo mer enn før, men de aller fleste har faktisk sagt at de ikke synes jeg ser noe annerledes ut enn før og at det er overrasket over hvor bra jeg ser ut (i forhold til at jeg har født, selvfølgelig). Når jeg er naken kan man jo se at magen ikke er helt flat, men den er faktisk ikke så verst, om jeg får si det selv.

Dette gjør meg i hvert fall veldig usikker og jeg begynner å miste lysten - og selvtilliten. Noen som kjenner seg igjen, eller er det bare jeg som er i motsatt situasjon av det som er "vanlig"?

Fortsetter under...

Jeg syns det er leit at han oppfører seg sånn.

Var han med på fødselen? Har hørt noen kan få litt anstrengt forhold til sex etterpå om de så 'der nede' når babyen kom ut...

Sett deg ned og snakk med han om det! Si at du blir lei deg, det må ikke gå for lenge sånn.

Kanskje det er noe som plager han, da er det viktig at han får sagt det til deg og! Opplevde med mannen min at han forandret seg en del etter babyen kom, han følte jeg bare bruker tid på barna, han føler seg tilsidesatt.

HI her!

Jeg har lyst til å snakke med han og jeg vil jo at han skal være ærlig, men hva hvis han faktisk synes jeg er mindre attraktiv? Er ikke sikker på om jeg har lyst til å høre det.. Ikke så lett dette :(

Jeg syns ikke at det er rart at han kanskje har lyst til å vente til du har vært på 6 ukerskontrollen og fått "klarsignal fra legen".

Selv om det er du som har vært gravid og født har hans liv også forandret seg nå som dere har fått ett barn og fedrene trenger ofte også tid til å venne seg til den nye situasjonen.

Gi han litt tid.

Vanskelig å si... men mannen min nevnte et par ganger da jeg ble gravid at sexen ikke blir d samme etter fødsel (og jeg har hørt at flere gutter er redd for d)... D har kommet ut en stor baby, så de som ikke har vært bort i det før tror at det ikke blir "trangt nok" (sorry for det jenter!) for at de skal kjenne noe... Kanskje samboeren din er en av dem? Og er redd til å oppdage noe han ikke skal klare å leve med? Du må smøre deg med tålmodighet... Men de fleste kommer over det og alt fungerer jo kjempe bra! Jeg har hørt at veldig mange faktisk velger dem som har født.. tror ikke noen ekteskap ville holde ut om noen av det de er redd for var sant! Tror du? Men snakk med han, og si hva du føler... Det gjorde jeg.. Men den første tiden etter babyen kommer fungerer parforholdet veldig annerledes enn det gjorde før... mange har problemer... Men husk på at attraktiv er du... du er mamma til hans barn, og det er veldig spesielt for pappaer, selv om noen prøver å skjule det! Dumt? Ja, for det er det vi trenger å høre!

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...