Gå til innhold

Hva begynner dere med etter mm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rikke er nå 6 mnd(i neste uke) og jeg fullammer.startet med grøt for 2 uker siden på kveld og får pupp etterpå........første tiden var bare søl og griseri med noen skjeer,men nå går det ned på høykant!!!

hadde tenkt å starte med fruktpure til formiddag og middag snart,men satser på å amme mest mulig.

hun legger på seg så bra og er så blid og fornøyd.......

Vi begynte med kokt, most gulrot - blanda saman med ein klatt smør (utan melk og salt) og ein dæsj morsmelk. Naturleg søtt og godt, og mildt for magen. Ein god del bedre på smak enn f.eks. potet, og gulrot har ein langt mindre "slimete" konsistens. Eg kokte og moste eit par-tre gulrøtter om gangen og fraus mosen ned i isterningbrett. Når den var frose, putta eg "ismosterningane" oppi ein tett boks. Veldig lett å ta opp og tine akkurat så mykje som ein treng. Det er ca 15ml/1ss i ein isterning.

Dei fleste begynner vel med gaut når babyen er klar for fast føde, men det er ingen grunn til å gjere det, anna enn at det er enkelt.

Jeg begynte å gi han litt fruktpurè, men tror ikke det var så lurt. Den er jo søt på smak selv om den ikke inneholder sukker så han ville ikke ha grønnsakspurè etter det, grøt går greit, men max 1-2 teskjeer. Har gitt han grøt nå i 9dager, han er 5mndr. Jeg har nok melk og trenger ikke gi han noe annet, men brant meg på det sist at jenta mi ikke ville spise mat for jeg venta til hun var 7mndr. Det er jo selvføgelig forskjell fra barn til barn, men det tar også tid å venne de til det og før de spiser en hel porsjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...