Gå til innhold

Desperat!!

en liten i magen

Anbefalte innlegg

Vet dette er tatt opp mange ganger før. Jeg er så sinnsykt kvalm, gruer meg til å stå opp på morgenene, tvinger i meg ei brødskive. Kvalmen forsvinner ikke før langt ut på dagen, jeg kaster ikke opp, men det føles som det er rett før hele tiden! Noen som har noen bra tips for å bli kvitt dette, utrolig slitsomt, når jeg har en sønn på 1 og 1 halvt år som er propell!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter seg jo at det kan hjelpe å starte dagen med en tørr kjeks og en kopp te. Det er også viktig og drikke nok vann iløpet av et døgn for å forebygge kvalmen.

Ingefær skal hjelpe bra mot kvalme, kjerringråd fra gammelt av. Det beste naturlige middel mot kvalme! Kan kjøpes i helsekost og på abotek.

Lykke til, håper det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert kvalm i en måned nå, uggen hele dagen. Jeg har ingefær tabletter, det hjelper litt. Har også prøvd noen armbånd som jeg kjøpte på apoteket. (armbåndene er basert på akupunktur). Tror de hjelper litt men er ikke helt kvitt kvalmen. Har dessuten knekkebrød stående som jeg spiser på av og til slik at det blir mange små måltid. Har hatt utrolig liten malyst egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skapet fult av grønne epler. Det hjelper meg gjennom dagen...

Er kjempe kvalm, men ikke slik at jeg må springe på do. Skal jeg ut eller på jobb så ligger det altid et grønt eple i jakken eller vesken. prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,uff kjedelig å være kvalm ja. I mitt forrige svangerskap gikk jeg å drakk solo/appelsinbrus fra flasken med sugerør--hjalp meg det da,men man er jo forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hjalp med ingefærtablettene Urizal, som er nevnt her. Gikk fra sinnsykt kvalm til litt kvalm (hele dagen). Nå har jeg i tillegg drukket litt kanel i kanel&eple te om morgenen + en kvart teskje kanel i kakao kopp på kvelden, og det har hjulpet enda litt til.

Dessuten bør du prøve å hvile så mye som mulig... og komme deg vekk fra husets lukter om det så er på verandaen eller du drar på besøk hos noen.

Jeg tok resiesyketablett Postafen da jeg skulle kjøre to timer i bil, og det hjalp veldig! Selv om legen sa det var helt ok, velger jeg allikevel ikke å ta det hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...