Gå til innhold

skal man bygge opp babyen i sittestilling med puter?

Anbefalte innlegg

flere av de mødrene jeg kjenner gjorde dette med sine barn da de var 6-7mnd. for å lære dem å sitte selv i gulvet, men dette må da være tungt og belastende på ryggen deres?

gutten min er 6 mnd, og han viser ikke antydning til å være stødig nok til å sitte selv, det føles litt galt å begynne å sette ham opp uten at han egentlig er sterk nok..

hvordan gjorde dere det, lærte barna deres å sette seg opp selv?

Fortsetter under...

Helst ikke, de er ikke sterke nok i ryggen til å sitte selv hvis de ikke kan sette seg opp selv.

Gutten vår blir 8 mnd i denne uka og i forrige uke, satt han plutselig rakrygget på gulvet selv. Morro å se. Det begynte smått, med at han kom seg på rompa men hang litt på siden. vi har ikke gjort noe for å få han til å sitte selv. Det kom mer og mer etterhvert.

De skal ake seg over gulvet tror jeg før de lærer seg til å sitte, og mens de øver på krypeteknikken så lærer de seg å sitte.

Nei dette har ikke jeg gjort. Min gutt er snart 9 mnd, men sitter ikke helt stødig enda. Så lenge han foretrekker å ligge på gulvet så stresser jeg ikke med det. Han sitter ellers i vognen, bilstolen, spisestolen, på fanget o.l Da synes jeg han har godt av å ligge på gulvet resten av tiden når vi ikke gjør andre ting. Barn som lærer å sitte før de kan krype, lærer ofte senere å krype. Min gutt åler seg rundt i stuen og trives best med det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...