Gå til innhold

noen som vet ang ledighetstrygd og svangerskapspenger?

Anbefalte innlegg

jeg er gravid, 11 uker på vei!:) visst det kun noen få uker og ikke fortalt det til så mange enda!Kun de nærmeste. Kjempeglad for det.

Også har jeg nå også fått beskjed at om to mnd har jeg ingen jobb lenger, arbeidsplassen min blir lagt ned. Hvordan blir det da når jeg begynner på arbeidsledighetstrygd om to mnd og så går ut i permisjon senere, kan jeg få arbeidsledighetstrygd etter permisjonen da? Og hvordan regnes den ut da i tilfelle?

Jeg kommer til å søke jobber og prøve å få jobb, men lurer i tilfelle jeg ikke får meg jobb før eller rett etter permisjon. Bor på en liten plass...

Ble kansje rotete dette, men noen som hat peiling?

Fortsetter under...

Når du blir arb.led så beregnes permisjonspengene ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd. Dvs at dersom du har jobbet full stilling i 6 av 10 mnd før du går ut i perm så er det gjennomsnittet av disse mnd som blir din mnd utbet forutsatt at du er arb.led den dagen du går ut i perm (3 uker før termin)

Dersom du får deg f.eks en 60 % stilling så er det den som vil ligge til grunn for permisjonspengene dine.

Vet ikke om du ble mer klok jeg???

hei... da jeg ble gravid var jeg arbeidsledig men arbeidet som vikar på sfo... arbeidsmengden varierte opp og ned....

da de skulle beregne fødselspengene mine leverte jeg alle lønnslipper 10 mnd regnet tilbake fra termin... leverte både fra aetat og jobben... de sumerte begge lønnslippene hver mnd og de 6 mnd som var best ble lagt til grunn....

etter permisjonen min kontaktet jeg aetat og gjenopptok dagpengene mine, jeg kunne ikke søke på nytt siden jeg ikke hadde jobbet sammenhengene i 12 uker. da jeg hadde brukt noen av mine 104 uker med dagpenger (jeg hadde krav på) før permisjon satt. jeg igjen med 36 uker bare....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...