Gå til innhold

Vedr. Carsten Trolle, Majorstuaklinikken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har snakket om han her inne før. Jeg lurer på hvordan og hvilke måter han kan hjelpe oss på?

Noen som har vært hos han og blitt sendt tidligere til undersøkelse? Jeg har en lege som mener at jeg burde se konsekvensene av å være sammen med en kvinne, og akseptere at vi kanskje ikke kan få barn om alt ikke er i orden. Men hva med en undersøkelse da? Nei, han vil ikke gjøre noen ting siden vi er to jenter.

Hva med andre forslag? Kan godt være gode privat klinikker også.

Vil gjerne til forskjellige undersøkelser, kanskje muligens få hjelp av hormonkur?

Har prøvd 11 ganger. Ikke vært her inne før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er fryktelig leit å høre at du har måttet oppleve en slik lege! Bytt lege for din egen del! Det er skammelig at vi som lesbiske skal måtte oppleve slike diskriminerende holdninger i 2006.

Jeg vet at Carsten Trolle er Stork klinikkens kontaktperson i Norge. Jeg tror kanskje han kan hjelpe deg. Ellers ville jeg kontaktet Åsle Marit Ullern, Brynklinikken i Oslo. Hun er positiv til lesbiske som ønsker barn. Hun utførte alle undersøkelser for meg før inseminasjon. Jeg vet ikke om hun kan være behjelpelig med en ev. hormonbehandling, men hun er absolutt verdt å spørre. Hun kan muligens kjenne til andre også!

Lykke til! La oss høre hvordan det går med deg/dere da!

Skrevet

En lege har ikke lov til å nekte å undersøke deg fordi du er sammen med ei jente!

Det eneste de ikke har lov til er å inseminere deg, eller ivf.

BYTT lege!

Skrevet

riktignok ikke lesbisk.. ;-)

har gått til en helt alm. gynekolog der jeg bor, og det har vært helt uproblematisk. også hos min fastlege (som jeg vet har et kristent livssyn). har flere ganger fått pergotime av gynekologen (men nå sier de jo på stork at det ikke har noen hensikt medmindre man faktisk har et problem. jeg har også blitt gravid både med og uten, men spontanabortene har bare vært med pergo..)

nå har ikke jeg lagt ut hele historien hos legen (selv om fastlegen nok kjenner meg så godt at han vet hvordan det ligger an, og jeg tror også gynekologen hadde et godt bilde av det selv om jeg ikke sa det rett ut). jeg sa "bare" at jeg var til fertilitets-behandling i danmark og der hadde de bedt om at det ble foretatt sånn-og-sånn hjemme før jeg kom ned. det har de ikke stilt noen spørsmål ved. syns det var best å ikke åpent stille dem i noe "dilemma", fordi det går en grense et sted ifht hva de har lov til, og det vil jo være forskjellig fra person til person på hvilket stadie de får samvittighetskvaler. nå er jeg gravid for 2. gang, og får veldig fin behandling av begge denne gangen også.

gynekologen vet jeg generelt har hatt godt ord på seg blant damer i hele sin karriere (40 år eller no'?) så det er vel å sjekke litt generelt hvem folk er fornøyd med.

Skrevet

Vi var hos Carsten Trolle og var veldig fornøyde med det. Han var helt positiv til 2 jenter med barn og snakket åpent og uanstrengt om det. Det var også veldig greit å bli undersøkt der for en som ikke er så komfortabel med slike undersøkelser. Dempet lys, rolig og forsiktig mann, forklarte hele tiden hva han gjorde etc. Det var heller ikke lang tid å vente for å få time da jeg bestilte før sommeren. Tror det eneste negative jeg kan si er at det var forholdsvis dyrt der (i overkant av 1000 kr).

Skrevet

Jeg vet også at Trolle er Storks "mann" i Norge. Og som et annet innlegg tipser om; jeg ble henvist til gynekolog Åsle-Marit Ullern, Feminaklinikken på Brynseng av min fastlege. Hun er spesialist på fertilitetsproblem i tillegg til at hun har 25 års erfaring med underliv og forplantning. Veeeeeldig proff! Merket ikke at hun gjorde alt det ubehagelige en gang!

LYKKE TIL!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg brukte trolle som sa han ville og henvise meg til videre undersøkelser og behandling om det skulle vise seg nødvendig. Det eneste jeg trengte var henvisning til hsg-røntgen på riksen- og det fikk jeg. Ikke noe mer diskusjon om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...