*trinity* Skrevet 14. august 2006 #1 Del Skrevet 14. august 2006 jeg holdt meg unna sånt sist, men har snakket med en del som mente det er litt hysterisk - vi bor tross alt i Norge.... Blir veldig vanskelig uten sushi ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 14. august 2006 #2 Del Skrevet 14. august 2006 Nei! Men det er fordi jeg ikke liker det da, hehe=) Men du kan trygt spise sushi altså! Ta en titt her: http://matportalen.no/Emner/Gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 14. august 2006 #3 Del Skrevet 14. august 2006 Liker ikke sushi og spekemat er sjelden vi spiser.. Men holder meg litt unna spekemat. men ikke totaltavholds da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*trinity* Skrevet 15. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 15. august 2006 Takk for tipset, det var en kjekk side som jeg ikke hadde sett før. Men jeg må tilstå at jeg var mest ute etter hva folk praktiserer her... Jeg har nemlig to mat-lidenskaper, serrano-/parma- skinke og sushi. Får vel passe på å ikke overdrive bare... og kutte ut tunfisk i sushien. Men...er det virkelig ingen andre som liker sushi her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H med en prinsesse+ en i magen Skrevet 15. august 2006 #5 Del Skrevet 15. august 2006 Har ikke spist spekemat enda, men du kan trygt spise det bare du fryser det først da, for da dør de eventuelle bakteriene som er farlige for oss. Så hvis du er så avhengig burde du gjøre det. Sushi er helt trygt, UTENOM TUNFISK! Det skal vi holde oss unna. Bare tunfisk på boks er greit å spise. Jeg skal spise sushi til torsdag. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #6 Del Skrevet 15. august 2006 hei. jeg har fått råd fra lege og jordmor at man ikke skal spise noe som er rått.. og da inkl.sushi og spekemat.. jeg er selv glad i salami ,men ble frarådet å spise d.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillegull80 Skrevet 15. august 2006 #7 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg elsker sushi og spiser det med god samvittighet. Det er IKKE lenger frarådet at gravide spiser sushi, men et sunt alternativ. Nå skal det sies at man bør spise det ferskest mulig og fra restauranter der hygienen er god. Om man spiser en bit med rå tunfisk en gang i ny og ne så "dør" man ikke av det heller. Det kan være kvikksølv i det ja men ikke nok i en bitteliten sushibit til at man tar skade. Venninnene mine gjør det samme. Bon apetit!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå