Gå til innhold

Lurer litt.......reiser dere alene.......

Anbefalte innlegg

på ultralyd eller blir mannen med dere på sykehuset for hver gang?

Snakket med en venninne av meg som også er i denne situasjonen, de reiser begge to hver gang. Nå må det nå sies at denne venninnen er litt mer "pysete" enn gjennomsnittet.

For oss som bor to timer kjøring fra sykehuset blir det mye fravær om begge skulle tatt fri for å dra på sykehuset, så jeg reiser alene. Og synes faktisk det er greit.

Skulle av og til ønske at mannen min ble med meg på ultralyd, særlig når jeg ser rundt meg på venterommet, og jeg er den eneste "enslige" der. Men ultralyd er jo ingenting å grue for, eller noe slikt. Så det er jo ikke slik at jeg trenger ham der. Og etter jeg har vært på sykehuset liker jeg å ta meg en tur på byn, eller et senter og "snope" litt. Så da er det jo ekstra greit å reise alene.

Det som imidlertid plager meg litt, og som jeg har gitt beskjed om at jeg ikke liker; er følgende. Fredag blir det ultralyd. Går det som det gikk sist må jeg et par dager ekstra på sprøyter. Da blir det uthenting på onsdag i neste uke. Da skal mannen min avholde styremøte. Han er daglig leder, og er nødt for å delta på disse. Har ingen mulighet for å slippe unna. Vi har på den andre side heller ingen mulighet for å unngå en uthenting nå, nå er det egentlig bar opp til naturen. Har vi tur, blir det uthenting på mandag, og da går jo alt sin gang. Men blir det onsdag, må han stikke avgårde tidlig, for å ta et fly. Jeg kommer til å be om å få slippe til tidlig denne onsdagen, slik at vi får gjort oss derdige og han kan reise. Etterpå får jeg låne meg en seng, og hvilt ut, til turen hjem. Når jeg så kommer hjem er det til tomt hus, og jeg kan slumre så lenge jeg vil. Akkurat det liker jeg på slike dager. Pluss det at jeg har enevelde på fjernkontrollen denne kvelden, og slipper å se på meningsfulle debatter om slikt og annet. En tanketom serie om ett eller annet og ingenting er det som passer best denne kvelden.

Kanskje jeg overreagerer her. Kanskje blir det jo som sagt uthenting på mandag, og da er det ikke noe å bråke over. Skulle det bli på onsdagen, får en heller ta det som det kommer. Han skal jo bli med ut å levere "sakene" sine, og det er jo først og fremst det viktigste. Jeg er jo stor pike og skal nok greie meg fint.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5926910-lurer-littreiser-dere-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lillemor.

Skulle sendt deg en mail, men dagen flyr avsted og jeg er distre som bare juling:) Snakker om hormontåke...

Jeg hadde med en venninne(var selvføølgelig ikke med inn:)) sist jeg skulle på UL pga av at samboer var i Oslo, gikk greit, men følte meg litt teit på venterommet. Lurte litt på hva de andre tenkte, ler litt av det nå ja.. Jeg er nok også i overkant pysete, hater alt som har med sprøyter og sykehus og æsj..

Vi har jo også 2 timer å reise(bor i Sandnes), Og jeg vil gjerne at han er med hele tiden, men du er nok litt tøffere enn denne dama her ja.

Får håpe vi begge slipper ekstra dager med medisin, og at alt er i boks neste onsdag. Det hadde vært herlig:)

Klem

Hei Lillemor:-)

Vi har alltid dratt sammen, vi. Helt fra den første timen hos fastlegen:-)

Det hadde ikke gjort meg noe å dratt alene, men synes det er godt å være sammen om dette. Mannen min synes også det har vært fint å få kunnet være med på heeele prosessen, og ikke bare den ene gangen "det var bruk for han".

Lykke,lykke til med forsøket:-))

Hei!!

Jeg har vært på alle ul alene:) Det er overhodet ikke langt å reise. En kort svipptur med bil. Jeg har aldri tenkt på om han skal bli med eller ikke. Han har spurt meg om jeg vil han skal bli med, men det har jeg faktisk ikke sett noen vits i. Er jo "bare" en ul og de skal sjekke strl på eggposene. Vi var begge to hos Purvis, da vi skulle starte med dette. Reiser begge to til Danmark og blir der i 3 dager. Vi er jo alle forskjellige. Liker som regel å ha mannen min der, vi er jo 2 om dette. Men når det gjelder de ul, har jeg ikke sett noe poeng at han skal bli med. Ringer han med en gang jeg er ferdig:) hi hi.

Håper dette skjer på mandag da! Ellers finner dere ut noe. Alt ordner seg lille venn. Dere finner ut hva som er best for dere. Jeg skal til ul på ons, er veldig spent:) Nå må jeg ta sprøyte.... Mannen står nede og roper...he he- han står klar med sprøyten....Klem

Hei Lillemor

Vi har gjort litt forskjellig på forsøkene våre. De tre første hadde jeg med meg samboeren min el søsteren min på alle kontroller,mye fordi det er så kjedelig å reise to timer alene en vei.På det siste var samboer kun med på utthenting. Dro inn alene på innsetting. Det gikk helt greit men jeg gjør ikke det neste gang. Det er jo mye psykisk vi går igjennom også, så det er godt å ha noen der,selv om vi er store piker:-) Så på uttak og innsetting er samboer med.

Annonse

Heia Lillemor:)

Vi bur òg 2 timar unna sjukehuset. Vi har alltid vært begge om denne prosessen. Var til fastlegen aleine, men etter det har vi vært begge.

Synes det er det kjekkaste, då får begge delta i heile prosessen. Dessuten er det godt å ha ein som sjåfør, samtalepartner og støtte:) Og så er det bra at begge får med seg all info. med det samme!

Når eg no skal på Ul før fryseforsøk, kan det være at det krasjer for han med ein event. fisketur med noen kompisar. Eg sa at eg kunne dra aleine den gangen, men han sa det var uaktuelt, då kunne han heller gå etter de andre når vi kom heim fra sjukehuset (fjelltur på mange timar). Eg blei sjølvsagt glad for det:)

Eg er ikkje noe pysa når det gjelder sjukehus, men må si eg fortetrekker å ha han med, så når han i tillegg vil væra med er det topp!

Men her er vi nok veldig ulike, og det som er bra for noen trenger ikkje være det for andre..

Ønsker deg uansett LYKKE TIL med det foreståande Lillemor:)

Håper vi lykkes i Hgsd. begge to denne gang, det må vel være vår tur snart?!!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...