Gå til innhold

Babytøy i str 50. Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å handle inn litt babytøy for tiden. og lurer på hvor mye tøy dere handler i str 50. Folk sier jeg ikke bør kjøpe noen ting da jeg bare kan bruke det noen få uker. Og at det er bedre å kjøpe str 56. Men e må jo ha litt i str 50???? eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noe 50, men arvet et par plagg. Kjøpt inn i 56 og 62. Hvis snuppa skulle trenge 50 får jeg svelge et par kameler og la pappaen kjøpe, hehe. Synd å brenne inne med ubrukt 50. Et annet tips er jo å kjøpe 50, men vente med å ta av lappene og vaske til etter fødsel.

Skrevet

Har ikke kjøpt noe i 50 også har jeg handlet inn noen få plagg i str 56.. Jenta vi fikk sist var 52 lang så jeg ville jo ikke tro at denne her blir som mye mindre i lengden.. Vent til ungen har kommet og er 56 altfor stort så kan du jo bare sende ut noen for å handle for deg :o)

Skrevet

jepp da gjør jeg det:-) takk for svar.

Skrevet

Jeg har pakket sykehusbagen og i den har jeg kun klær i str 50. Str 56 og 62 har jeg liggende i kommoden til tuppa kommer hjem.. har kjøpt inn tre bodyer, to dresser(sett m bukse og jakke) og to nattdrakter i str 50..men nå ble jeg usikker.. Hva om hun er lengre enn 50 cm... Blir de klærne jeg har pakket for små da kanskje..???

Skrevet

hmm si det? Str 50 er vel 50 cm ja...

Skrevet

Jeg kjøper et par tre bodyer, et par sparkebukser UTEN fot, og et par pysjer UTEN fot. Så litt mer i str. 56, men så mer i str 62.

Skrevet

Jeg har kjøpt inn både et sett i str 50 og et str 56 som jeg skal ha med på sykehuset. Sånn for sikkerhets skyld. Har kjøpt inn noen helt skjønne klær i str 50, bare måtte. Har også arvet en del. Får sikkert ikke brukt alt, men gøy å ha i tilfelle! Sånn er det når man venter på den 1, og omtrent ikke kan vente til han kommer i slutten av sept. Jeg ville kjøpt inn et par ting i str 50. Leste tidligere om ei som fødte en krabat på rundt 4 kg, og han passet str. 50. Det er nok veldig forskjellig fra unge til unge.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noenting jeg.. Har kun i 56 jeg

Skrevet

Vi kjøpte et par antrekk i str 50, i tillegg kunne Alvafrøet arve noe fra storebror i samme str. Tilsammen har vi kanskje 4-5 antrekk. Nå som den lille snuppa har kommet, er jeg veldig glad for at vi har klær i str 50.

Hun ville ha druknet i str 56. Mange av klærne i 50 er også for store. Hun var 47 cm og 3025 g da hun ble født. Storebroren var 50 cm og 3470 g da han ble født. Han brukte str 50 i en drøy mnd.

Det er et godt tips å vente med å ta av lapper og vaske til etter fødselen. Noe må jo pappa også gjøre mens du er på barsel. Ellers blir det jo kjedelig for ham *knis*

Skrevet

I str.50 har jeg kjøpt 5 body,1 nattdrakt,2 sparkedrakter og 2 sett med bukse og genser.

Skrevet

I str 50 har jeg 2 sparkebukser, 2 bodyer, og en nattdress.

Tenkte å kjøpe en nattdress til.

Det ene settet har jeg fått i gave.

Regner med at jeg også kommer til å finne frem et sett i str 56 som er ferdig vasket og klar til bruk i tilfelle, men jeg regner med str 50 skal passe, så sant hun ligner på mammaen og pappaen sin, vi var under 50cm begge to:)

Skrevet

Ja det endte med at jeg kjøpte litt babytøy i str 50 i dag. Kjøpte 3 bodyer og 2 sparkebukser... I veeeeeldig babyrosa:-) Følte jeg måtte ha litt iallefall... Og hvis det ser ut som babyen trenger mer i str 50 så år jeg sende mannen min på shopping...

Kjøpte også en del tøy i str 56.... Det er farlig gøy...

Skrevet

Jeg har 1 sparkebukse og 2 bodyer i str. 50 og resten i str 56. Regner med å få en baby på over 4kg sånn som sist og da trenger jeg neppe særlig mye i str. 50 :-)

Skrevet

Jeg har alltid kun brukt 56 på mine. Fikk en på 2800 og 48cm, gikk fint med 56. Han var mye størrre og brukte 56 i bare kort tid. Jeg har ingen plagg i 50.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpte str 50, og bare litt i 56 og 62. Både faren og jeg var 55cm lang, så regner med at barnet blir lang også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...