Gå til innhold

September: Forebygging av rifter?


newmama

Anbefalte innlegg

Hei. Har lest flere steder at studier viser at man kan forebygge rifter under fødselen, ved å massere mellomkjøttet nedentil med olje fra 4 uker før forventet termin.Noen tips om hvilken olje man kan smøre med? På barneverden står det nevnt "sweet almond oil". Er det eventuelt noen som vet hvor man får kjøpt denne?

 

Vil ellers ønske alle lykke til med den forestående hendelsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

På apoteket anbefalte de jordnøttolje, så jeg har kjøpt det (på apoteket). Har lest på sidene her at det er flere som bruker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rafinert hvetekimolje. Bruker den også til å forebygge strekkmerker + massasje under fødsel tenkte jeg. Apoteket bestilte den for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte "sweet almond oil" på helsekostbutikk. Husker ikke nøyaktig, men tror det var ca. 75,-kr for den. Har smurt meg noen ganger, men.. må skjerpe meg snart nå, begynner jo å nerme seg..(termin23/9).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre venninne som har født det siste året. Alle masserte mellomkjøttet med jordnøttolje fra apoteket den siste tida før fødselen. En sydde ingen sting, en sydde to sting og en ett sting. Så jeg masserer med jordnøttolje morgen og kveld og håper jeg også sliper unna uten mange sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av jordmor om å smøre meg med kobberkrem (kjøpt på apoteket) siden jeg var uheldig de andre to gangene. Skulle smøre fra endetarmen og framover. Håper jeg er heldigere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

Min jordmor anbefalte olivenolje..... Tror det er det samme hva en bruker, så lenge en bruker naturlige oljer som ikke trenger inn i huden ( som massasjeoljer ol.)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt jordnøttolje. Kostet 66 kroner på apoteket. Må virkelig skjerpe meg å begynne å bruke den.... Termin begynner jo å nærme seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg brukte kobbersalve i mitt første svangerskap, virket kjempe bra! Jeg fikk pressrier allerede ved 6 cm åpning, og fikk beskjed om at jeg var veldig elastisk. revnet såvidt (to sting tror jeg) Anbefaler det på det beste :) smør litt i åpningen før du sovner så merker du det nesten ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...