Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, hun var litt bekymret fordi beibien lå under den grønne linja. Ble sendt på sykehuset for og ta UL...Viste seg at beibien var ca. 35% mindre enn den skulle. Var å fikk sånn belte på magen også. Fikk dra hjem etter 2 timer, men skal tilbake til jordmor om en uke og få på belter (det heter vel kansje ctg) Skal også tilbake til UL om 2 uker for og se om beibien bare er liten eller om den er slutta og vokse....Ble litt skremt og begynte og grine litt.

Uansett lurte bare på om det er noen som vet hva de gjør om beibien er sluttet og vokse? Tar de den ut? og tar de den ut med KS? Har jo så lyst til og føde beibien min selv.

Føler meg helt misslykka som gravid. Har egentlig lyst at de bare skal ta den ut så jeg vet at den er i gode hender.(vet at den egentlig burde ligge inni dær) Blir nervøs av og gå og bære den inni meg, tror hele tiden at jeg skal våkne en morgen og at den bare er død, og at det er min feil fordi jeg ikke har passet ordentlig på den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt :( så vondt det er å bekymre seg sånn!

Jeg har en venninne som fikk påvist et vekstavvik på -20%, hun ble fulgt opp med jevnlige ul. Med henne var det stress som forårsaket vekst stagneringen og når hun ble sm, normaliserte veksten seg. Babyen ble født med helt normal vekt. Husk av babyene våre vokser i rykk og napp. Plutselig kan din baby få en vekstspurt og bli like stor som alle andre.

Men hvis d skulle vise seg at babyen slutter å vokse, tar de prøver for å finne ut om morkaken fungerer som den skal. Hvis noe er galt, tar de babyen ut med ks (minst mulig stress for baby). Vær glad for at du ble tatt på alvor og at du får skikkelig oppfølging!!

Lykke til, prøv å ikke bekymre deg for mye, ikke bra for babyen det heller! *stor klem*

Skrevet

Tusen Hjertelig takk for svar.

Selv om det er synd at andre har hadd det slikt så er det godt og vite at det kan gå bra likevell.

Ble bare litt mye plutselig, beibien sparker jo hele tiden så jeg hadde aldrig trudd at det skulle være noe som kunne være galt.

Ble veldig beroliget av svaret ditt så tusen tusen takk!!!!!

Skrevet

Godt å høre at du roet deg :) Og så lenge du kjenner normal bevegelse, så er jo det et tegn på at babyen har det bra inne i magen, ikke sant??

Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymret.. Men hvor langt er du på vei??

Skrevet

32+4 i dag...så det er jo bare 7 uker igjenn snart...

Skrevet

Kjære deg,

Høres ikke lett ut, men tenk at det ikke alltid stemmer det UL viser. Har selv en venninne som de siste månedene fikk påvist vekstavvik, men gutten hennes ble født to uker før termin og veide hele 3100 gram.

Det jeg har hørt er lurt når barna vokser lite, er å legge seg ned så mye som mulig. Hadde en venninne som gjorde det, og babyen vokste veldig i løpet av kort tid.

Håper du er ved bedre mot nå! Hvilken uke er du i?

Lykke til videre!

Skrevet

Føler med deg stakker, det er ikke lett når enn får en slik beskjed. Men jeg tror ikke du trenger å uroe deg. Min forrige ble påvist vekstavvik (husker ikke hvor mye), men han var over 3000g da han ble født. Lillejenta som er i magen nå har en vekstavvik på -28% etter ul, men legen var ikke bekymret av den grunn. Og ikke jeg heller. Noen føder bare mindre barn enn andre.

Skrevet

Prøver og tenke fine tanker....Ektemann er jo veldig støttende, men han MÅ jo liksom være det.... er nesten bedre og høre sånne ting fra helt fremmede menneska. Har vell kansje stressa litt mye i det siste, og har hadd mye besøk+ siste oppussinga før beibien kommer...

Skrevet

Hei,

har samme problem som deg, men vekstaviket denne gang ble målt til 25% sist uke. Blir fulgt opp hver uke. I begynnelsen lå jeg over skjema, gikk så ned til -5%, -15%, -20%, osv. Avviket blir stadig større, men legene forteller meg hele tiden at baybyen har det bra. Noen barn er bare mindre enn andre.

For 4 1/2 år siden fikk jeg tvillinger en måned før termin med haste KS.

Den minste veide 1390 og hadde et avik på 51% Den største veide 1890. De var begge friske og raske og har aldri vært syke. Grunnen til haste KS var fordi doppler/morkakefunksjon på den minste var noe svekket + at de begge lå i sete. Med andre ord alt gikk kjempefint. I dag er begge store for alderen.

Denne gang derimot ligger barnet med hodet ned og morkakefunksjonen er bra. Fikk derfor beskjed om at det beste ville være normal fødsel.

Mitt første barn er født ved termin og veide 4020 så jeg synes det er veldig merkelig at jeg nå venter et barn på rundt 2500.

Jeg er selv en stor jente på 175 cm og var ca 4 kg når jeg ble født.

Uansett, hvis avviket ditt blir større tar de normalt ut babyen, og du har kommet så pass langt at baybyen vil klare seg kjempefint.

Håper du klarer å slappe litt av og ikke bekymre deg, vet det er vanskelig, men prøv :-)

Klem M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...