Gå til innhold

Hva betyr det når gutten min...

Anbefalte innlegg

.... ligger med strake armer opp og ser ut som om han strever med ett eller annet, akkurat som om armene dirrer. Ikke akurat voldsom fekting men likevel... Kan se ut som om han vil opp, kanskje løfte hodet, men er usikker på om det er det han vil. Er også begynt å slå med den ene hånden når vi feks leser bok eller når han får flaske. Er litt bekymret. Noen som kan si om dette er normalt eller ei. Han er 5 mnd.

Blir glad for mange svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5926326-hva-betyr-det-n%C3%A5r-gutten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoeres egentlig normalt ut. Mye de gjoer er enkelt og greit fordi de kan. Kanskje han forsoeker aa faa tak i taket eller lampa, og ikke har funnet ut om avstandene ennaa? Min jente slo seg selv over oeret (naermest til blods, maatte ha kirurg-negler paa henne!) fordi det var saa godt naar hun diet. Rart med det!

Har sett dette på et annet barn, lik det du beskriver - og da var han ved samme alder. Dette gikk over etterhvert. Men det så nesten ut som et lite anfall - og han dirret med bena av og til også.

Mest sannsynlig var det nervene som modnes - altså beskjed fra hode til arm - " nå skal vi røre på oss" - og så tok det litt av.....ikke så enkelt å få til alt på en gang. :)

Mamman nevnte det ihvertfall på kontroll på HS, og de ble fulgt litt ekstra med siden mamman var litt bekymret, men det var ikke noe værre enn det altså.

Men du kan jo nevne det på kontroll dersom du er bekymret, det er ikke noe godt å være det da.

Tusen takk til deg også Belit!

Ja, han løfter også beina rett over gulvet til tider. Ligger med helt pinnestive rake ben og dirrer. Akkurat som om han strammer hele den lille kroppen. Virker ikke som anfall, siden han slutter med en gang vi gir han en leke eller aktiviserer på annen måte.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...