Gå til innhold

Håravfall!!! Hjelp!!


MissAntrop

Anbefalte innlegg

Jeg er litt over 8 uker på vei og håret mitt bare ramler av... Jeg er liveredd, og skal jeg gå slik i 7 måneder til, ender jeg vel opp med å bli skallet.

 

Er det noen som har råd, tips, ekstra hår - whatever??? HJEEEEEELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at det er vanlig å ha håravfall hvert 7 år, har jeg hørt...

Men når det gjelder graviditet og fødsel så har jeg lest at det er som oftes vanlig å holde på håret i graviditeten... for så å miste de oppsparte hårene fra graviditeten når barnet er 3-4 mnd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt over 6 uker på vei og mister også mye hår. Hadde ikke det problemet hverken når jeg gikk gravid eller ammet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magicka!

Jeg er gravid i 12 uke for andre gang. Jeg kan trøste deg med at jeg også mister MASSE hår. Det gjorde jeg i begynnelsen av sist graviditet også. Men håret sluttet så og si helt å falle av når jeg var ca fire måneder på vei. Da ble det veldig fint og tjukt, helt til gutten min var fem måneder. Da begynte det å falle av mye hår igjen. Sikkert pga ammingen.

Jeg har lest en plass at hormonforandringen en får under en graviditet kan føre til at en mister hår. Så det har nok sin naturlige forklaring. Kjipt med alle småhårene som kommer når det vokser ut igjen, men vi får trøste oss med at det iallefall vokser ut igjen. Det kan hjelpe å ta ekstra B-vitaminer. Det hjelper meg litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos frisøren min hadde de også en slags kur som skulle øke blodsirkulasjon i hodebunn, motvirker håravfall.

Den heter BIO + stimulant lotion

Tror den funket sist jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...