Gå til innhold

Snakk om frekt!!!

Freyja

Anbefalte innlegg

Var på jobb intervju idag og tror du ikke dama først spør. "Hvordan er sykefraværet ditt?" Vel som normalt sier jeg da, kan jo ikke akkurat legge ut om en kronisk sykdom og irritabel tarm akkurat.. Så senere i intervjuet spør hu " Ang barn da noen planer der?" Ble helt satt ut jeg og sa nei ikke enda selv om jeg er 16+2 idag. Så spør hun på liksom morsomt da "du er ikke gravid nå vel" Den valgte jeg og ikke svare på bare liksom lo det bort sammen med henne. Hu skulle bare visst. Uff trenger seriøst jobb også, men den frista ikke akkurat når hu oppfører seg slik.Æsj og dobbelt ÆSJ

Fortsetter under...

De spørsmålene der er etter hva jeg vet ikke lov å stille. Tror det er arb.miljøl. som sier dette. Får du ikke jobben, bør du kanskje hinte litt om hvordan de oppfører seg? Til arbeids og inkluderingsdep (er det det det heter nå?) etc. De kan sikkert henvise deg rett sted i hvertfall. Eller kanskje andre her vet?

Hun skulle ikke stilt sånne spørsmål, men selv om du har rett til å saksøke bør du tenke deg godt om før du gjør det. En sån prosess vil ta veldig lang tid og det er veldig vanskelig å bevise hva som faktisk ble sakt.

Noen ganger er det bedre bare å la det fare selv om du har rett. Kampen kan bil tøffere enn det verdien av en seier er verdt.

• 4 uker senere...

De har faktisk lov til å spørre. Men ikke til å legge vekt på svaret du gir. Det blir utrolig vanskelig å bevise noe som helst for deg her, ettersom de sannsynligvis sier at de fant "bedre kvalifisert søker" eller at "den vi ansatte har en personlighet som passer bedre i vår bedrift". Håper du får jobben du ønsker deg (helst et sted der de skjønner at det er sunt med mangfold og at det å få barn er en viktig del av livet).

Uansett, lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...