Gå til innhold

Erfaringer med Nøstebarn sine klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er bare nysgjerrig på om noen av dere som har barn fra før av har noen erfaringer med bruk av ullklær (bodier, pysjer, luer etc) fra Nøstebarn? Denne typen plagg trenger jo f.eks. ikke å vaskes så ofte som bomullsklær, og blir ikke fuktige mot huden slik som bomull fort kan bli osv. MEN ull koster jo vesentlig mye mer enn bomull da, spørsmålet mitt er altså om det er verdt det? .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker mye klær derfra, det vi si ikke mye men ofte! Minsten min er nå snart 4 mnd, og nå har han 3 bodyer som jeg bruker på rundgang. Skyller opp når han har gulpet mye (han er en storgulper, så jeg bruker smekke ofte) ellers så lufter jeg dem over natten. De er fantastisk myke og gode, veldig god kvalitet og helt utrolig behagelige mot huden. Bruker demeter økologiske srtømpebukser kjøpt på Nøstebarn også, disse er herlige og holder varmen veldig jevn. Til eldstemann på 2 bruker jeg ull/silke undertrøyer under de andre klærne, det holder en jevn temperatur og han blir aldri svett selv om han blir varm (feks under regntøy osv).

Det er dyre klær, så man får vurdere hva man foretrekker. Jeg kler ikke opp mine barn til små voksne, jeg har på dem myke, sunne og gode plagg det er enkelt å bevege seg i. Har derfor en liten garderobe med færre men dyrere plagg. Det syns jeg fungerer kjempefint og det føles bedre enn et enormt forbruk av bomullsklær som krymper og som dessuten holder seg dårlig og ikke minst som man vokser ut av før man rekker å komme gjennom hele haugen man har. Så smak og behag, jeg kan iallefall uten tvil anbefale Nøstebarn sine klær på det varmeste!

Skrevet

Fine og gode , men det er små størrelser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...