Gå til innhold

Hvor lenge man er fruktbar (i år)?

Anbefalte innlegg

Hei,

noen fortalte meg at det finnes en test som kan måle hvor mange eggløsninger en har igjen, eller hvor mange fruktbare år en har igjen. Noen som har hørt om en slik test? Hva heter den, hvordan virker den og hvor kan en få kjøpt en slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5925164-hvor-lenge-man-er-fruktbar-i-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg aldri hørt om, og kan liksom ikke helt skjønne hvordan noe sånn skulle kunne gå an... men for all del!

Kanskje andre som veit.

Men skjønner ikke helt hva du mener med "i år"?!

Sorry, sikkert bare jeg som er litt dom!!

Man er født med et visst antall egg i seg som modnes ett etter ett i livet gang. Så hvis du hadde 12 egg feks, hadde du hatt 12 eggløsninger i livet. Men man kan nok fort regne ut hvor mange man ca har. Hvis man får mens første gang som 12åring og slutter som 52åring, da har man 12 mens(egg) i året og ganger med antall mensår. Enkelt.

Annonse

Ja vi er akkurat som høner. Har du sett en' inni ser du at eggene ligger i kø, også i utvikling. det fremste har hardt skall, det neste egger har kommet i utvikling til den tykke hinnen som holder plommen og hviten inni en slags pose, det tredje er kanskje bare en stor plomme, det fjerde er en litt mindre plomme osv

Jeg jobbet på fjærkre-slakteri en gang og fikk en aha opplevelse da jeg fant ut hvordan det henger sammen.

Hovedinnlegger her igjen - jeg har undersøkt litt mere på nettet og fant frem til at produktet er britisk og heter Plan Ahead. Fant denne siden som sier litt om produktet :

http://www.valuemed.co.uk/acatalog/The_Plan_Ahead_Fertility_Test.html

om du søker på plan ahead fertility test på google kommer det opp mange treff.

Ganske utrolig teknologi!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...