Gå til innhold

Hva skal jeg velge??

Anbefalte innlegg

Er så usikker på hvilken vogn jeg skal kjøpe til prinsessa på 3 mnd.

Har en tung simo kombi og trenger en som er litt lettere å få ut og inn i bilen.

Har sett og lest om to jeg syns er litt "tøffe" Quinny Buzz eller Quinny Speedi.

Dette skal være en vogn som ikke kommer til å være sovevogn for det kan simo'n være.

Har dere noen synspunkter på disse to ???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5925154-hva-skal-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 mnd og opp i sportsvogn? Synes jo du må ha ei med nesten full liggestilling selv om det ikke skal være sovevogn.. Det har kanskje de to du nevner? Jeg synes de ser ustødige ut...

Dessuten bør du vel kunne ha øyekontakt med barnet en stund ennå!?

Så da anbefaler jeg en vendbar modell. Vet at en forhandler på Finn nå selger Traxx Jaguar 3 (nye vogner) til redusert pris. De kan du snu kjøreretningen på og de er ganske kule. Full liggestilling, regulerbart fotbrett og seler og det du trenger til en liten en. 13 kg.

Har selv Traxx Marlin 3 og er veldig fornøyd med denne. Kan godt brukes fra nyfødt fordi den har full liggestilling, evt egen hardbag på understell, men sportsdelen kan ikke snus. Anbefaler den som eneste vogn fra ca 10-12 mnd og ut vognperioden. God sittestilling, god sovestilling, godt styre, god å manøvrere og relativt billig.

Hvis du har råd til noe dyrere, ville jeg kanskje ha gått for den nye easywalker sky! Full liggestilling, svingbart forhjul, liten sammenlagt og bare ca 8 kg. Har tro på den. Men kan ikke snus og bør nok ikke være eneste vogn før etter 10 mnd alder pga barnets trygghetsfølelse.

"3 mnd og opp i sportsvogn"

Nei har ikke tenk hun skal sitte i sportsvogn enda nei. Det sier jo seg selv.

Men jeg er ute etter en vogn som skal "bo" i bilen og brukes til enkelt bruk. Er tungt å løfte en 20 kg kombivogn opp i en høy bil.

Derfor er jeg ute etter noe mindre vogn.

Men jeg vil ha en med litt store hjul og vendbart sete. Var ikke sikker på om speedi har den muligheten, men den har vel ikke det. Desverre.

Vel jeg takker for tips ang Traxx og easywalker.skal studere de litt mer

Easywalker har ikke vendbar sittestilling men ellers er den jo super.

Vi har looola fra bebe confort og den har vendbar sittestilling og nærmest full liggestilling. Den har riktignok ikke veldig store hjul. Veldig fornøyd med den. Vi bruker den som reise og shopping trille. Nå har vi også et annet understell fra bebe confort med store hjul og skikkelig bra demping, trophy air 4 som vi bruker ellers. Samme sete, bag og bilstol går på disse understellerne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...