Gå til innhold

Vente med fast føde??

Anbefalte innlegg

Hei hei!!Jeg har en datter på snart 6mnd.har fullammet hittil men nå er det vel på tide å starte med ordentlig mat.Hun er ganske rund og god..10kg og 69cm.Hihi..Så hun får jo nok næring bare med mm.Lurer på om jeg skal vente med grøt??!Skal spørre helsesøster, men noen av dere som har noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5925132-vente-med-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

shit!!!! mi var 6,1 på 5-mnd kontrollen....... og 61 cm. (3,1 og 48 v/fødsel) da var hun 5 mnd og åtte dager...nei, ingen babyer er like. hihi... jeg begynte med grøt i dag. men spør på helsestasjonen du. de vet nok best! har noe med jern å gjøre når de blir 6 mnd tror jeg at jeg har hørt.

Snuppa mi som fyller 2 år om en mnd er 10,4 kg hun, så stor forskjell på disse barna ja:-)

Jeg hadde nok ikke ventet med fast føde, for det er som en over sier at det er pga at jernlagrene begynner å bli tomme nå at det er på tide å få påfyll av noe annet enn mm eller mme.

Og dessuten sies det jo at mm-babyer ikek kan bli overvektige, så hun stabiliserer seg nok når hn begynner å bevege seg mer. så jeg hadde startet med grøt eller grønnsaker nå, det kan jo ta litt tid det også. Har holdt på i flere uker med lillenupp her på snart 7 mnd, og det er ikke mye hun får i seg enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...