Gå til innhold

Erfaringer med Nøstebarn sine klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er bare nysgjerrig på om noen av dere som har barn fra før av har noen erfaringer med bruk av ullklær (bodier, pysjer, luer etc) fra Nøstebarn? Denne typen plagg trenger jo f.eks. ikke å vaskes så ofte som bomullsklær, og blir ikke fuktige mot huden slik som bomull fort kan bli osv. MEN ull koster jo vesentlig mye mer enn bomull da, spørsmålet mitt er altså om det er verdt det? .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg også på! ;O) bor rett ved, så det kommer til å bli utrolig lett å gå dit..

Skrevet

DYTTER

Og så er det så mange butikker som selger ulltøy, hvilken er best liksom?

Skrevet

Jeg har erfaring med ulltrøyer +tøybleier m ullbukser derfra. Ulltrøyene er helt geniale. Du trenger bare 2-3stk. Så når du skifter henger du den brukte opp til tørk/lufting og tar på den du hang opp sist. Husker ikke hvor lang tid det gikk mellom hver vask. Når du vasker de må de ligge i lanolin en stund, men det gjør ikke noe når de vaskes så sjelden. Er veldig bra for ungene og, for de blir ikke klamme og svette. Kan virkelig anbefales :)

Skrevet

Inneholder alt ulltøy lanolin eller er det bare enkelte merker?

Hvis det er noen som er like grønne som meg så slo jeg bare opp på lanolin for jeg visste ikke hva det var :)

http://www.cottonchild.no/0101.htm

Skrevet

Ikke alt ulltøy inneholder lanolin. Har bare hørt om at det hos nøstebarn gjør det. Kjøper en ulltøy i "vanlige" butikker så skal ikke de behandles med lanolin. Men det må også vaskes oftere.

Skrevet

ok takk for svar :) har arvet masse ulltøy men man kan ikke se på lappen inni hva det står (vaske bort) - men det er ikke fra Nøstebarn så det er nok bare alm. ull så :)

Skrevet

Vi hadde noen ullbodyer og lue fra Nøstebarn til gutten vår og var veldig fornøyd med det. Brukte omtrent bare ull fra oktober til mai. Kvaliteten på det vi har fra Nøstebarn er bra og til vinteren skal lillebror bruke det.

Vi hadde også ullbodyer fra H&M, Sparkjøp og noe annet..... Det er litt grovere på en måte, men fungerte bra det også. Men jeg likte veldig godt det fra Nøstebarn da, men det koster endel mer. Tror nok likevel kvaliteten er noe bedre for opplevde at det fra HM ble veldig vidt i halsen, mens det ble hull i det fra Sparkjøp.

;)

Skrevet

Har vært veldig fornøyd med de plaggene jeg hadde til eldstemann fra Nøstebarn. Deilige å ha på, og ubehandlet ull er jo mye bedre enn behandlet ull (som man får kjøpt de fleste andre steder).

Ulempen er at man må vaske for hånd. Vet ikke om jeg hadde orket å ha f.eks. ullbodyer da hun var bitteliten og gulpet hele tiden så jeg måtte skifte klær tre ganger om dagen. Med flere av produktene må man i tillegg vaske veldig varsomt med hånd, ellers krymper de! Jeg har klart å krympe en ullfrotté-pysjamas derfra med 1-2 størrelser (da var det ikke så stas å ha brukt 400 kroner på den nei)...

Har en ullbody og en strømpebukse som jeg har vasket i maskin på 30 graders ullprogram. Det anbefaler de ikke, men særlig bodyen ser ut til å tåle det helt greit. Jeg har ikke spesielt fancy vaskemaskin med "ullvugge", slik de mener at man må ha. Så noen av produktene tåler helt klart mer enn andre.

Ang. det med lanolin-behandling, så er det først og fremst noe man må drive med på ullbukser til tøybleier. Man skal ikke drive og lanolinbehandle vanlige ullklær ved hver vask. Så det trenger man ikke bekymre seg for!

Skrevet

Har luer og teppe fra nøstebarn, veldig fornøyd med det. Når det gjelder bodyer sverger jeg til Janus, de er kjempebra. God kvalitet og myke. Syns det er kjekt å ha noen som lett kan vaskes på ullprogram i maskin, spesielt med babyer, fort gjort at det blir gulp og bæsj på de....

Skrevet

Jeg har erfaring med ullbodyene og ullpysjamasen til Nøstebarn. Vær obs på at størrelsene er litt små, så be om hjelp til å finne riktig størrelse til barnet :-)

Jeg synes klærne har bra kvalitet, og har brukt dem veldig mye. Ullpysjamasen var dyr (ca 500kr), men den ble godt brukt sist vinter.

Litt dumt at klærne må håndvaskes, men men.

Skrevet

Enig i ull pysjen. Brukta den mye som kosedress også,den er søt! Sant det med størrelsene! De er små, kjøpte en body som veldig fort ble for liten, og det er de jo for dyre til.. Ellers har Bånsull samme type ullklær. Synes de virker like fine, Omtrent samme prisnivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...