Gå til innhold

Morkakesvikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!!

Jeg lurte på en ting...Kan man se om morkaken kan komme til å svikte på en UL?? Sist gang jeg var gravid, så han på slutten av svangerskapet mitt at morkaken min var begynt å bli gammel,noe den ikke skulle vært... men er det det samme som at den kan svikte? Jeg går til UL ganske ofte, men har ikke hørt noe morkaken min denne gang, men man vet jo aldri, er det noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det du beskriver er det samme som at den kan svikte ja. Men det er jo slik at morkaken fungerer i ca 40 uker, og er grunnen til at babyen vil ut når den begynner å gi seg...

Tror de først kaller det morkakesvikt hvis den løsner for tidlig, ikke gjør jobben sin i fulle 40 uker eller får forkalkninger.De måler næringsstrømmen i navlesnoren på UL etter uke 25 tror jeg, og denne vil bli dårligere hvis morkaken ikke fungerer optimalt.

Skrevet

Takker så mye for svar, skal be legen om å måle denne næringsstrømmen neste uke jeg da... Tenker på det HELE tiden...huff...Og akkurat nå har det vært ganske rolig nede i magen i 3 dager, er bevegelse, men veldig svake...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...