Gå til innhold

jeg er i uke 32 og veier 84, 5 er det mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger ikke å bli mer tyngre nå , men jeg må jo spise til jeg blir mett. HVor mye veier dere andre i uke 32?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Det viktigste er jo at vektøkningen din ikke er for høy underveis, og at vekten ikke stiger for mye på kort tid. Vekt må jo ses ifht til høyde, hvordan kroppsbygningen er fra før osv..

Spis deg mett - på alt som er sunt, det kan ikke skade hverken deg eller baby!

Skrevet

jeg har gått opp 4, 5 kg kun på en mnd. og det er mye, men jeg har nok mye vann i kroppen

Skrevet

selvfølgelig skal du spise til du er mett!!!

om det er mye, kommer vel an på hvor mye du veier til vanlig. er jo normalt å gå opp alt fra 10-20 kilo. kommer også an på om du har fått mye vann i kroppen. jeg syns du skal legge på deg det babyen har behov for. er du sulten, er nok babyen sulten også. f.eks har jeg aldri hatt behov for å spise frokost før, men når jeg våkner kl 05.00 om morgenen og er dødssulten, så må jeg jo spise. er ikke normalt for meg til vanlig, men har hatt det sånn stort sett hele svangerskapet, bortsett fra de siste ukene. man kan jo selvfølgelig tenke over hva man putter i munnen (ikke at jeg er så flink til det), at man f.eks velger grovt brød fremfor fint, at man spiser mye frukt og grønt, og velger vann som tørstedrikk etc.

Skrevet

Jeg mener at vi må slutte å sammenligne oss med alle andre.Vekten er individuell! Du sier ingenting om hvor mye du veide når du ble gravid, så det er vanskelig å si om det er mye for deg å veie 84,5 kg. Jeg er i uke 35 og veier 70 kg, men jeg var bare 53 når jeg ble gravid, så jeg trenger litt flesk på kroppen. Kroppen din legger nok på seg akkurat det du og babyen din trenger. Så spis til du blir mett, barnet ditt trenger mye mat nå:) ikke heng deg opp i de kiloene, de forsvinner etter fødselen skal du se:)

Skrevet

Jeg er også i uke 32 og veier ca det samme som deg. Har gått opp rundt 20 kg,og føler meg kjempeflott om dagen! Har masse fine former og er veldig komfortabel med min gravide kropp.Selv spiser jeg ganske sunt,og er endel i bevegelse hver dag.Husk på at alle kropper er forskjellige,det nytter ikke å sammenlikne seg med andre for du vil jo gå opp det som er riktig for deg.Tror det viktigste er å være så sunn man klarer,og å trives med seg selv.Om man går opp 10,15 eller 20 kg er det hvertfall like normalt alt sammen!!!

Skrevet

La oss slå et slag for SLUTT Å SAMMENLIGNE vekten inn på disse sidene.

Det er fullstendig poengløst!

Skrevet

Det er som andre her sier, uvesentlig hvor mye man veier. Nytter ikke å sammenligne. Vi er jo alle forskjellige i utgangspunktet, både når gjelder høyde og kroppsbygning. Da å sammenligne vekt blir helt poengløst.

Alle legger jo på seg forskjellig i svangerskapet også. Viktigst er jo at man spiser og får i seg nok næringsstoffer, og heller er mer forsiktig med søtsaker.

Skrevet

Jeg er i uke 36+2 og har lagt på meg 29 kg. Dette er mitt tredje sv.skap og har lagt på meg mye med alle tre. Heldigvis har det forsvunnet av seg selv de to andre gangene, håper det gjør det denne gangen også.

Det som jeg synes er litt irriterende er at JM kommenterer om man bør passe vekten eller ikke. Jeg er 167,5 høy og var 67,5kg da jeg ble gravid. Alle rundt meg mente jeg så helt normal ut. JM regnet ut at min BMI var 24,4 så hun mente SERIØST at jeg burde passe vekta nå som jeg var blitt gravi, for jeg var jo nesten overvektig!!!!!

Ganske sprøtt å si noe sånt synes jeg!!!

Jeg har godtatt at jeg legger på meg mye når jeg er gravid og det tror jeg er det beste.

Godta at man er den man er!!!!

Skrevet

Ja - jeg synest det er mye. Og nei, du må ikke spise til du er mett.

Så sant det ikke dreier seg om frukt eller grønnsaker da.

Gravide har ofte god matlyst, men de trenger ikke noe særlig mer mat enn før.

- ikke rart at det er vanskelig for mange å gå ned igjen etterpå...

Over vektige bør gå opp minst mulig i et svangerskap. Normale med lite vann bør gå opp ti kg om de skal ned på normalen igjen etterpå. Alt over ca 11 kg er fett....eller vann, men det ser man jo...

Skrevet

Man må kan da gå opp mer enn ti kg og komme ned på normalen igjen!! Det er bra med litt ekstra fett også for amminga tærer på fettlagrene. Hvis du går opp bare 10 kg blir du sannsynligvis tynnere enn du var før når du er ferdig med amminga. Det er jo ikke så dumt om man var overvektig fra før, men ville bare si at det du(anonym) sa er feil. Jeg er nå i uke 35 og veier ca 92 kg. Veide 81,5 når jeg ble gravid. Hadde litt ekstra da, men synes ikke jeg har gått opp mye for det.

Skrevet

Hei!

Om 84,5 kg er mye, kommer jo helt ann på hva du veide når du ble gravid, hvor høy du er, om du har mye vann i kroppen osv. Jeg blir sjokkert når noen skriver i sine innlegg at dette er mye, uten å vite bakgrunnen. Ok veide du 55 kg - når du ble gravid er det selvsagt mye. Men du kan jo ha en normalvekt på f.eks. 70 kg - da er det jo ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...