Gå til innhold

Hvordan maling kan jeg bruke??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da bør du bruke oljemaling, det blir finest.. Hvis den har vært lakkert tidligere, må du bruke en grunning først...

Jeg har malt en del, og tenkte litt på det med babyen og løsemidler i maling, men snakket med en på maxbo som sa at det er minimalt med det i dagens maling... Men det kan være greit å male i et rom som du ikke trenger å oppholde deg i mens det tørker....

Forresten hvilken farge skal du ha? (Kun av nyskjerrighet)

Regner med at treet er behandlet/lakkert fra før!? For mest slitesterkt resultat bør du først grunne med heftgrunn(gjerne pusse lett med fint sandpapir først også, som du vasker godt bort med salmiak/avfetting)og så male med oljemaling. Ganske mye jobb, men bedre enn at det flasser/slites av! ;o)

Annonse

Nei, da trenger du ikke grunning. Men det er sikkert lurt å vaske godt med salmiakk(evt annen fettfjerning)først! Synes vel egentlig dat er litt fint å bruke maling med høy glans på slike ting jeg, ser mer "ordentlig" ut! Lykke til ;o)

Annonse

Hvis vi skal se litt strengt og alvorlig på det, så nei. Du bør ikke bruke oljemaling. Ha i såfall på deg maske. (sambo kom drassende med en monstermaske en dag, men jeg klarer rett og slett ikke å bruke den... føler meg helt dust i den. Du kan få låne den!!)

Jeg har malt med oljemaling. Er jo ikke så mye det dreier seg om, og om man sørger for å lufte godt, så tror jeg helt sikkert det går bra... Men kjøp en maske om du er usikker.. tror de selger sånne på malingsbutikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...