Gå til innhold

1. kontroll


Venter nr 2 i desember 2009

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på 1. kontroll er 9 + 6 idag. Fylte ut skjema, tok blodprøver, veide meg og snakket litt om div. MEN tok ikke gyn, er dette vanlig.

 

Skal på Ul i uke 18 og neste legetime er ikke før uke 28. Synes dette er veldig lenge til. Er dette normalt? Fikk snakket meg til en time med jordmor i uke 17.....

 

Ble litt skuffet over at det ikke er flere kontroller. Det er jo i beg. jeg har alle spm ...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg går til kontroll en gang i måneden. har hvert to ganger hos legen, skal til jordmor om 1mnd, så til ul og har fått ny legetime i oktober.....

 

syns det var rart at du ikke får mer. trodde en gang i mnd var normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at den første kontrollen skal være rundt uke 10 -12, neste kontroll ca uke 20, da med UL or de som ønsker dette i uke 17-18.

Men det kan jo være forskjellig ? Bra du fikk snakket deg til time hos jordmor da, hun har sikkert bedre tid og erfaring å komme med hvis du har mye spørsmål :-) Jeg opplevde en lege som visste mindre enn meg om hva som skjedde med kroppen min..haha.. hadde litt opplæring, jeg da :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke gyn på 1. kontroll, var som vanlig litt letta jeg da, men etterpå kom jeg på at jeg må jo ta den livmorhals prøva pga over 3 år siden sist (har fått påminnelse fra kreftforeningen). Så jeg må ta det neste gang. Jeg også synes det er få kontroller, men regner med at jordmor er den som kan hjelpe meg mest med alle spørsmål jeg har. Så får vi bare håpe hun har tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kontroll hos legen i 9. uke, men får komme tilbake om 2 uker for celletest siden det er straks 3 år siden, og skal forsøke å høre fosterlyden med dety samme. Jeg ba om det fordi jeg har null symptomer, og synes det er smårart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...