Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Hei, Jeg var nylig på UL i uke 13 og alt så bra ut. Det eneste som bekymret meg (bekymret ikke gynekologen..) var at babyen lå helt stille. Gyn sa at h*n sov. Skulle gjerne sett litt liv, det eneste vi så var hjerteslag ellers lå den helt stille. Er det flere som har opplevd dette? Regner jo med at babyen sover en del der inne, men klarer ikke helt å slå meg til ro.. Takknemlig for svar:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Hei. Det er sikkert ikke noe å bekymre seg over. Hør på legen du. Jeg var også på UL i uke 13 og krabaten var så vilter at det var knapt mulig å få målt han/henne :-).
En liten mamma Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Hei! Jeg opplevde akkurat det samme som deg da vi var på UL i uke 12. Babyen sov hele tida, og selv om gynekologen dyttet flere ganger på livmora mi så var det ikke snakk om å vise oss litt bevegelse. Samboeren smilte og kommenterte at "godt sovehjerte ja, da er det iallefall ikke tvil om at jeg er pappan" og vi lo litt alle sammen. Men jeg ble allikevel litt bekymret, og spurte gynekologen om han var sikker på at alt var greit med babyen, og han forsikret meg om at alt var som det skulle og at det var veldig vanlig at de sov. Han ble ikke bekymret i det hele tatt, sa han. Og da slo jeg meg til ro med det.. Så det syns jeg du også skal prøve å gjøre, så får vi heller håpe på noen sprell og saltoer på neste UL!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Det var godt å høre!! Her er det da heller ikke tvil om hvem som er pappan med det sovehjertet nei..hehe:) takk for svar!
Gjest Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Da jeg var på ul i uke 11 mener jeg bestemt å huske at legen (var en spesialist på området) sa at de små kunne ligge helt i ro i opp til 40 min om gangen, og at det var helt vanlig. Så ikke noe særlig bevegelser jeg heller. Men nå som jeg har kommet til uke 18 kjenner jeg små spark og bevegelser nesten hver dag, så alt er nok helt fint!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Jeg opplevde det samme da jeg var 12+2. Den lå helt stille, og ikke så vi hjerteaktivitet med det samme heller...Ble livredde, vi! Men alt var bra, og hjertet så vi til slutt:-)))
!Mia! Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Når jeg var på ul med gutten min opplevde vi det samme. Han ville ikke bevege seg i det hele tatt. Bare lå og sov. Det var ingenting i veien med ham, og jeg fikk en frisk og fin gutt. Tror ikke du skal bekymre deg for mye, legene hadde nok sagt i fra om de så noe som var "uvanlig". Håper dette kan roe deg litt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå