Gå til innhold

Når magen synker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge før fødselen at magen begynner å synke? Har fått noen kommentarer nå på at magen min kanskje har begynt å synke. Er så utålmodig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 33 å lille jenta ligger med hode ned å magen har sunket...

Skrevet

hos meg sank magen i uke 27.er nå i uke 35.men tror ikke han er helt nede i bekkenet ennå.selv om det kjennes ut som han graver seg ut til tider.=0)

Skrevet

Magen min har sunket, barnet står i hodeleie, men har ikke festet seg. Er 32 uker nå.

Skrevet

sukk, jeg er i begynnelsen av min uke 38 og magen har ikke sunket... symfysemålet er fortsatt stigende (40 cm) og legen vet ikke hvordan babyen ligger - men hun har iallefall ikke hodet ned... for da synker magen... kanskje ligger hun på tvers?

Skrevet

Er i uke 39 å magen har vært nedsunket i ca 1 mnd tid nå, den lille i magen har stått med hode ned ca. like lenge....så vet ikke om det er det sikreste tegn på at fødselen nærmer seg. Har 11 dager igjen tl termin, så jeg venter spent jeg å.

Lykke til!

Skrevet

Lurer veldig selv på dette. Min baby har ligget med hodet ned lenge, siden uke 28 ca(som jeg vet om da) og hadde festet hodet i forrige uke iallefall, men magen min har ikke sunket og jeg er 2 uker fra termin.

Det jeg ikke skjønner er jo hvordan babyen kan ha hodet festet i bekkenet og at magen ikke er sunket...trodde det hadde en sammenheng he he. Kanskje ikke alle mager synker?!

Skrevet

Jordmor mente at magen min hadde begynt å synke da jeg var til kontroll i uke 33+4. Da hadde hodet også begynt å finne veien nedover i bekkenet. I dag derimot, i uke 35+4, hadde hodet hevet seg igjen, og jordmor og jeg skjønner ingenting. Magen er fortsatt litt nedsunket, men vi lurer på hvorfor hodet kom opp igjen. Enten er bekkenet så stort at pjokken har god plass til å bevege seg fortsatt, eller så er bekkenet for trangt, slik at han ikke klarer å komme seg nedover. Hmmm...

Skrevet

Hmm, ja det er ikke lett å svare på, jeg vet ikke selv, men det kan jo hende at hodet hever og senker seg litt før det festes? Jeg tror at når det først er festet så blir det der da? Syntes selv det er vanskelig å vite dette med når magen synker, fordi min ikke har sunket noe særlig, men babyen er godt nede i bekkenet med hodet festet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...