Gå til innhold

Hvor ofte sover deres 9 mnd gamle baby per dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da gutten min var 10 mnd, endret jeg lurene fra 3 til 2. Han sov bare 45 min. på hver lur. Jeg holdt han litt lengere våken på dagen og etter en uke var han på 2 soveøkter på 1,5 time hver.

Nå sovner han ca kl. 1015 og 1430.

Jenta mi er 9mnd sover vanligvis 2 ganger om dagen fra 1 til to timer av gangen! Hun våkner rundt 7-7.30 og legger seg igjen rundt halv ti - ti, så legger hun seg ved to tiden igjen! Men noen ganger får hun ikke sove mer enn en gang. Det bestemmer hun selv... får d vanskelig noen ganger å sove i vogna når vi er på tur... liker å kikke hun!;) Men da legger jeg henne litt tidligere på kvelden, ved halv syv. Ellers er hun i senga 19.30!

Annonse

han er 8,5 mnd, og det er litt tull for tida, men som regel søv han 3 gongar for dag. Mykje grining om kvelden dersom han ikkje har fått ettermiddagsluren sin, ja! Men han rotar ein del, så eg trur vi er på veg mot to lurar ganske snart.

Oi, det er lenge sidan han har sove 3 lurar om dagen... Trur siste gongen var då han var ca 6 mnd. Frå ca 7 til 9 mnd rota han voldsomt, enkelete dagar ville han berre sove ein gong, andre dagar trengt han to lurar.

Han nærmar seg no 11 mnd, men er ganske stabil på to lurar no, ein frå ca 10 - 11.30 og ein frå 15.30 - 16.30.

Så lenge jenta di søv godt om natta og det går greitt å legge ho om kvelden søv ho sikkert passe mykje på dagtid. Vi gjekk ned til to lurar fordi guten vår plutselig kunne halde seg våken laaangt utover kvelden. Dersom han ikkje har våkna til 16.30, vekkar vi han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...