Gå til innhold

Gruer meg til første legebesøk :(

Anbefalte innlegg

Har akkurat ringt og bestilt meg legetime, den første i dette svangerskapet. Og jeg gruer meg så!! Kun pga. vekten.

I forrige svangerskap veide jeg 126 kg når jeg ble gravid og gikk "kun" opp 7 kg. Men fra da til nå har jeg gått opp MYE, langt forbi maks-vekten i forrige svangerskap for å si det sånn :(

Og nå er jeg så redd for hva legen vil si....

Er det noen andre som veier så mye?? (dere klarer sikkert regne ut hvor i siktet jeg ligger) og som har noen erfaringer å dele med meg?

Opplevde intet negativt rundt vekten i forrige svangerskap (verken hos legen, UL eller fødested).

Håper det er noen "like-vektede" der ute...

Fortsetter under...

Hei kjære deg. Er omtrent der du var i første svangerskap og har heller ikke opplevd noen problemer med hverken lege eller jordmor i dette svangerskapet. Klart det er tøfft å gå på vekta hvis det er lenge siden man har gått på den, men det tåler man. Ellers får man fokusere på det som er positivt i svangerskapet. Mange mye lettere enn oss som har mye mer komplikasjoner i svangerskapet sitt og som er i mye dårligere form enn oss tenker jeg.

Skulle du møte noen fordommer ute i helseverdenen får du fokusere på alt du gjør som er bra. Pass på deg selv, gå mye turer så lenge bekkenet tillater det. Pass på kostholdet ditt slik at ingen skal kunne gi deg dårlig samvittighet.

Og så er jeg sikker på at du ikke kommer til å gå opp noe mer enn selve graviditeten denne gangen.

Lykke til kjære deg.

Jeg hadde en startvekt på 132 i dette svangerskapet, og har nå gått opp 9kg (uke 32)

Jeg har ikke møtt noen ting negativt frem til nå i hvert fall... Eneste som var, var at jeg måtte ta en ekstra ultralyd i uke 22 fordi de ikke kunne se firkammersnittet på hjertet (sikkert pga spekk=) Men det tok jeg med meg som en bonus =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...