Gå til innhold

Expat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tusen takk Expat!! Ja, jeg pumpet da jeg var borte! Men får ikke så veldig mye melk med pumpingen lenger! Melken kommer mens jeg ammer, det føles sånt hvertfall! Har kanskje ikke nok melk til 4-5 ganger lenger! For siste to uker klarte å tvinge henne å ta pupp bare en gang i to-tre dager! Men vil veldig gjerne beholde amming på kvelden og morgen! Der er jo så bra for henne! Og den nærheten kan ikke ertsattes med noe annet! Jeg har smakt på melken min og den er søt som før.. tror jeg hvertfall! hai ikke pumpet noe særlig, har mistet troen på at hun tar puppen igjen! Men føler at det er melk i puppene, for det begynner å kile litt når jeg prøver å amme henne (gjør det hver dag) og puppene er litt harde! Er så fortvilet! Mme får hun 4 ganger om dagen, en ca kl 6-7 på morgenen, i 2-3 tiden etter middag når hun legger seg, etter kveldsgrøt og rundt kl 11! Hver gang får hun 120-140ml! Men kjeldent drikker alt etter maten! Det er mer som kos for henne tror jeg! Hun er jo ni mnd og får mye næring fra all slags annen mat hun spiser i løpet av dagen! Men hvorfor ikke kose sammen og drikke det som er mye sunnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig er hovedproblemet her at hun faar all melken hun trenger som mme! Trenger ikke mer enn en halvliter for dagen inkl groetvaeske naa. Er det mulig at du kan gi mme paa hjelpebryst fremover? Da kan du enten kjoepe et ferdig et paa apoteket (Medela nursing supplementer) eller hvis de ikke har, be om noen meter med tynn matesonde, da mekker du selv. En skikkelig innfoering ser du paa ammehjelpen.no (a-aa). De har tilogmed video av det.

Men du maa helt klart legge bort flaska naar du vil gi henne melk, og bare gi mm/mme fra puppen, den eneste drikken foruten litt vann innimellom. Ellers saa gaar dette ikke. Proev aa gi i hovedsak i forbindelse med soevn, om du maa "tvinge" henne til aa ta dupper saa er du ikke den foerste.

Lykke til og spoer gjerne mer!

Skrevet

Tusen takk for svaret! Skal prøve det vi! Men når hun får juice og vann i løpet av dagen så nekter hun å drikke fra flaske... vil ha kunn kopp! Spurte på HS om råd... men de sa at det går ikke an å gjøre noe med det! Burde hatt like flinke som deg på Helsestasjoner synes jeg! Tusen takk for hjelpen fra Michelle og mamma...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...