Gå til innhold

Ok, hjelp meg litt jenter! Var på ul i dag, og


Tommage♀♂

Anbefalte innlegg

legen mente fosteret var under 1 cm. Det var utvendig ul, så ikke så klart, men han mente jeg bare var max 6,5 uke på vei.

Jeg fikk positiv test 19. juli, og det må i såfall være utrolig tidlig??

 

Har bare hatt 2 menser siden fødsel, en i begynnelse og en i midten av juni...

 

Skal inn til enda en ul i september, da var det nok lettere å se mente han.

 

Må si det var litt nedtur å bli satt tilbake 2 uker! Men gøy å se det lille uklare hjertet som slo da, hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, i min iver glemte jeg jo hele spørsmålet...

Lurte på om noen har opplevd det samme, men at det senere har vist seg at det var dere som hadde rett alikevel?

I følge mine beregninger er jeg i uke 9, mens legen mener uke 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd det samme, ble satt tilbake 2 uker på UL, men følte hele tiden at det ikke kunne stemme, og jommen kom ikke vesla for tidlig (i forhold til UL-termin, ikke min termin).

 

Så ha din egen termin i hodet du, og gå litt utfra den også.

Men nå er du jo ikke så langt på vei enda, kanskje du blir klokere etter UL'en i uke 18??

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd det ja. Skulle til fastlege til ul da jeg var akkurat 8 uker. Visste at det skulle kunne ses om hjertet slo iallefall. Legen sa ikke noe særlig. Ikke hjerteaktivitet og satt meg 3-4 uker tilbake pga hun mente den var så liten. Det kunne jo ikke stemme siden jeg faktisk fikk positiv gravi test for 4 uker siden.

 

Ringte sykehuset pga jeg ble veldig bekymret. Fikk komme med en gang. Alt så fint ut og hjertet slo som bare det. Ble satt en dag fram til og med.(i firhold til mine beregninger) Leger er nok ikke alltid til å stole på og har heller ikke godt nok utstyr er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var jo en utvendig ul da, så ikke så lett å se noe som helst syntes jeg... Men sambo var bortreist fra 7. - 17. juli, så det må vel ha skjedd før det uansett... Kan ikke huske at vi hadde sex de siste dagene heller..

Men skal få ul på neste kontroll om en mnd igjen, då se hva legen sier da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut å få utvendig UL så tidlig !!

Jeg hadde en UL i uke 8 og hadde innvendig - tror ikke dem fikk sett så bra nei rundt den tid. Er snart 23 og hadde utvendig UL på ordinær UL ca. uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTVENDIG UL????

Hva slags lege var det da? Jeg var på UL i går og er 11uker på vei.

Han sa da MÅTTE han ta innvendig ellers ser han ikke det slik som han skal.

Så jeg hadde ikke tenkt på den legen men ventet til neste UL og sett da:)

Min var akkurat passe størrelse til tiden jeg sa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INNVENDIG UL?? i uke 11 .. den legen har jammen ikke hatt god peiling,tanten min er jordmor på SIR hun sa at etter uke 6-7 var det ikke problem å se me utvendig UL:. Den legen må ha vært høy på noe.. eller ikke hatt et alternativ UL apperat. . Var det en mann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos spesialist jeg. Så tror kanskje han hadde mer peil enn en jordmor, men men.

Poenget er vel også at jeg var der pga blødning og ved innvendig UL var det lettere å få øye på evt rifter i livmorhalsen.

Så utrolig godt på UL hvordan alt var nedover også. Og han fant en liten rift han kunne vise og forklare på skermen. veldig betryggende at det ikke var noe galt med lillespiren:)

 

Om han var mann eller ikke har vel heller ikke så mye med saken å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok UL i uke 7, og da var den en cm.

Tror du kan stole på legen din, jeg. Noen her sier at de utvikler seg så forskjellig, så tidlig...Det er feil. Det er i begynnelsen de utvikler seg helt likt. Forskjellene kommer senere, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...