Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #1 Del Skrevet 14. august 2006 du vet ikke hvem jeg er eller hva jeg står for, så det blir for dumt å bare lete blindt etter skjellsord, å slenge ut slike umotiverte bemerkninger om kristendom o.l., i håp om at de skal såre meg eller få meg til å slutte. d eneste jeg sa var jo at det ser ikke bra ut at en kvinne trekker røyk ned i lungene når hun er gravid. jeg brukte ordet "jævlig", det må vel være det som fikk det til å renne over for deg, men hvis du tenker deg om, angrep jeg ingen personer, jeg skrev bare noe generelt. jeg synes faktisk det var verre, det som du skrev - du valgte å angripe religion og (slik jeg tolker det) etnisk bakgrunn, uten selvsensur. dette påvirker ikke meg, ettersom jeg hverken er kristen, politisk engasjert eller innvandrer, men det kan såre mange andre mødre her inne. hvis du vil angripe meg, er det helt ok, det skal jeg ta imot, men angrip meg for det jeg sa da, og ikke angrip noe slikt som ikke har med røykeinnlegget å gjøre. forøvrig er jeg ikke noe dårlig menneske bare fordi jeg skrev denne lille biten, og fordi jeg har en mening om dette. tror ikke du er noe dårlig menneske heller, antikristen-kampanjen din til tross... vi er bare hormonelle og engasjerte, er vi ikke? ønsker deg en fin mandag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5921616-du-som-skrev-dette-kristenfundamentalisme-proisraelside/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #2 Del Skrevet 14. august 2006 Hei anonym. Ja vi er ganske hormonelle, og det er derfor vi har en side til støtte for de som har vansker med å slutte å røyke, og oss som har klart det/ klarer det nesten, litt eller noe men kjenner rastløshet, frustrasjon, sinne, savn, sorg, raseri, furtenhet, håpløshet, dommedagstanker osv. fordi vi ikke kan -selvpålagt røyke. Jeg bruker sidene til støtte for meg seg og prøver å støtte andre. OG prøver å velge ordene mine med omhu-nettopp fordi jeg vet hvor sårbare andre er. MEN når jeg møter storbokstavinnelegg og fundamentalismeinnlegg, mange uker overgår de faktisk de støttende i antall, OG i tillegg har en gangske dårlig dag, da tar det meg lite tid og få kalorier å svare. Jeg synes ikke unyanserte og fundamentalistiske utspill har noe her inne å gjøre, mer når enkelte av dem dukker opp så er det faktisk helt ok for meg å svare i samme tone, nettopp fordi jeg er hormonell og totalt ikkerøyker. Jeg er ikke så glad i bannord og forbeholder meg retten til å bruke de ordene som passer meg der og da- Tankemessig ser jeg ikke de store forskjellene på de som ønsker å angripe blivende mødre som prøver å slutte røyke i sårende ordelag fra fundamentalister av andre kategorier. Kristenfundamentalist er dermed ikke ment bokstavelig på deg (da skal du vel ikke bruke bannord heller etter boken) men er ment i overført betyning på ethvert skikkeli vanskelig og betent område, hvor man ofte har nettopp mer igjen for å utøve forståelse, støtte og raushet overfor sine medmennesker uansett kjønn, rase eller religion. Ville foresten være litt dumt av meg å være rasisitisk siden jeg tilhører en minoritetssrase selv. Jeg leter for øvrig sjelden blindt etter skjellsord, og jeg har ikke håp i det hele tatt om at innleggere som deg kommer til å slutte å pådytte andre pekefingeren sin. Jeg har uansett forhåpentligvis i tråd med slik jeg lever, ikke noen ideer om hvorvidt mennesker foran eller bak innlegg i debattsider er dårlige mennesker eller ikke. Det får de selv vurdere. Du vet heller ikke hvilke påkjenninger som andre gravide har som gjør at det vanskelig for dem å slutte. Jeg prøver å tenke på dette når jeg går inn på disse sidene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5921616-du-som-skrev-dette-kristenfundamentalisme-proisraelside/#findComment-5922872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #3 Del Skrevet 14. august 2006 mye sant i det du sier ja. men jeg tror ikke det er så mange fundamentalister her inne, selv om enkelte innlegg kan tyde på det! jeg prøver å være hyggelig hver gang jeg bimmer, og det klarer jeg også. det er faktisk veldig lett, for jeg ønsker jo alle det beste, og jeg blir glad når jeg får et hyggelig svar på et innlegg for eksempel. jeg ser på meg selv som en veldig nyansert og forståelsesfull person - 97 % av tiden. De 3 siste prosentene av tiden gjør jeg slike ting som dette - bare sier noe rett ut. så kan man jo spørre seg - hvorfor i all verden...?? vel, jeg synes egentlig det er greit, siden jeg er så grei og hjelpsom ellers! denne gangen svarte jeg bare på spørsmålet "hvorfor er det så mange ikkerøykere her inne?" svaret er jo at de er her fordi de synes det ser så fælt ut at gravide damer røyker. hovedinnlegger lurte på hvorfor, og jeg sa det bare som det var. det var ikke ment noe mer med det. alle burde få lov til å si det som det er av og til - og for å være helt ærlig, syns jeg ikke at jeg var SÅ frekk denne gangen. de fleste av oss er normalt hyggelige, kanskje til og med flotte mennesker. jeg tror faktisk at hvis vi alle møttes i virkeligheten, ville det ikke vært så mye sinne og frustrasjon - på langt nær! vi ville smilt til hverandre og snakket og ledd sammen - det er bare her inne, når sitter vi hjemme foran PCen og ingen ser oss, at vi tør å vise at vi kan være i dårlig humør. dumt kanskje, men slik er det nå... tror ikke du også at det kan være noe i det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5921616-du-som-skrev-dette-kristenfundamentalisme-proisraelside/#findComment-5923853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #4 Del Skrevet 14. august 2006 Hei igjen anonym. Jo du har rett i mye du også. Dette begynner foressten å nesten å bli litt hyggelig. Eller som du sier at man anstrenger seg for å være grei, men noen ganger glipper det, og ender opp med Knutsen & Ludvigsen, "Kan det være nødvendig å være så sint". Jeg har også en hverdag (jobb) hvor jeg ser mange tøffe ting og må rådgi folk i tøffe situasjoner. Jeg ser der hver dag hvor mye det koster folk å ikke ha gjort de riktige tingene og å være mislykket sett i samfunnets øyne. Men jeg ser også at mirakler kan skje med en god kommentar, tro på folk på og støtte når det trengs. Ok. Unnskyld. Jeg mente egentlig ikke å være guffen. Jeg ble bare så forbanna, der og da, og tenkte ikke helt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5921616-du-som-skrev-dette-kristenfundamentalisme-proisraelside/#findComment-5924399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #5 Del Skrevet 14. august 2006 Hehe... begynner nesten å bli litt hyggelig ja. vi må vel bare prøve å akseptere hverandre som vi er - og så er det faktisk et godt råd å overse stygge innlegg. jo mer svar hovedinnleggeren får, jo mer fornøyd blir han/hun av å ha skapt debatt. det vet jeg faktisk selv, hehe... får man ikke svar på spydighetene sine, blir man litt sånn "hm! kjeeedelig...!" til sist: jeg mente ikke å såre noen. er det lov å skylde på at det er mandag idag...? neida - unnskyld sier jeg også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5921616-du-som-skrev-dette-kristenfundamentalisme-proisraelside/#findComment-5925192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå