Gå til innhold

Angående dagpenger,fødselspenger osv,,,

Anbefalte innlegg

Takk for alle svarene angående at jeg kan miste retten til fødselspenger... Problemet her er at jeg hadde egentlig dagpenger til november... for et par mnd siden ringte aetat meg der de ville jeg skulle søke på en jobb. Jeg sa ja, og mine intensjoner var å søke. I og med at dette var i de 3 første mnd var jeg mye dårlig og det første jegn tenkte på var ikke å søke akkurat den jobben.Så plutselig var det for sent, fristen var gått ut...

Så får jeg beskjed om at jeg mister dagpengen i 8 uker som "straff" fra 10.08....Jeg har forsøkt å snakke med aetat og forklart dem situasjonen,men de sier bare regler er regler. Nytter ikke at jeg har søkt andre steder.Det eneste han sa var at jeg kunne sende en klage, der jeg sender med en lege erklæring der han bekrefter at jeg var mye dårlig.Så får vi se da om det er godt nok.Mister jeg de for 2 mnd mister jeg min rett til fødslespenger... Er så fortvilet og har bare grått og grått i hele dag... hvordan skal dette gå? Og det er jo ikke sikkert at legen vil skrive med tilbakevirkende kraft...og skulle han gjøre det, er det jo ikke sikkert at aetat mener det er godt nok med det så lenge etter.... Prøver å søke jobber,men hav skal man si da, jeg er jo tross alt i min 5 mnd og hvem vil vel ansette meg?? Teller det uansett hvor mange prosenter man jobber?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...