Gjest Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Det er ikke noe voldsomme greier, merket bare at ringen min var veeeldig trang og fikk den av. Ringte mamma og lurte på hva som var lurt å gjøre. Tipset ble å holde armer opp og ben hevet. Men hun mente også det var lurt å sjekke urinen hos legen- kan tyde på svangerskapsforgiftning...!! Hjelp!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Kun om du har høyt blodtrykk eller proteiner/sukker i urinen også.... Eller som oftest... Men det er jo ganske vanlig å få vann i kroppen.. ?!
Gjest Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Ja vet... syns kanskje det var litt vel mye bekymring :-) Og jeg kan jo ikke se det en gang... merket det bare på ringen :-) FULL ALARM!! hehe... Nej, vet ikke ka jeg gjør. ringer nok til legen å hører med dem..
fruhc80 og Linnea Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 hei veldig mange får vann i kroppen når de er gravide - trøsten er at det forsvinner når babyen kommer ut Jeg har hatt det en stund nå og legen gjør ikke annet enn å notere det på helsekortet ditt.........ødem 1/2/3------- Det du må passe på selv er å ha bena høyt hver gang du har mulighet til det, og kanskje ha en pute under bena når du sover (hehe-------lett å si-----er ikke noe flink til det selv, men det er veldig viktig ) Ved svangerskapsforgiftning er det mange andre faktorer som spiller inn bla høyt blodtrykk +++ Svangerskapsforgiftning rammer omtrent hver 20. gravide kvinne, med økende hyppighet fra svangerskapets siste halvdel og frem mot fødselen. Diagnosen stilles om blodtrykket er høyt, det er eggehvite i urinen og/eller kvinnen hovner opp. Hvis sykdommen oppdages og behandles tidlig, er det liten risiko for mor og barn. fra: http://www.helsenytt.no/artikler/svangerskapsforgiftning.htm Tror ikke du trenger være redd for det bare ha beina høyt
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Ja det er jo bare at du får komme å måle bt og levere en urinprøve så finner dem nok fort ut av det.. : )
Hanne og jentungen Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Prøv å drikk vann med lime eller sitron. Det har hjulpet meg:)
2011ee Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Det er nok ganske vanlig med vann i kroppen når man går gravid ja. Jeg har mye vann selv, og hadde masse masse (vann-ødem) sist gang oxo -da var ødemet mitt på 3, og litt over det kan man begynne å bekymre seg for svangerskapsforgiftning. Vi var på legevakta, så ille var det hos meg, det var lår og rompe rett ned i skoa samtidig... Håper jeg ikke får det like ille denne gangen -men er bare 25 uker nå, og det kan bli verre. Veldig slitsomt og veldig vondt, verka i ledda på hendene og i bena, måtte bruke spesielle ull-vanter om natten for at det ikke skulle verke.
Gjest Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 Off stakkar :-( Nej nå sitter jeg her med et stort glass vann me isbiter og sitron etter tips fra Hanne :-) *Takk Hanne* Har snakket med legen og skal ut å ta prøver +++ i morgen. Deilig å få avklart at det ikke er noe også (forhåpentligvis) ;-)
Howdy Skrevet 14. august 2006 #9 Skrevet 14. august 2006 Jeg har hørt om flere som har hatt kjempegod effekt av ananasjuice! Så kan anbefale det også. tror faktisk det er mer effektivt enn vann med sitron! Noen ananasjuicer er bedre nn andre. En country et eller annet som fåes i Menybutikker er visst veldig bra :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Takk for tips :-) Mmmm ananasuice hørtest ganske godt ut nå faktisk *løpe på butikken* :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå