Gå til innhold

reaksjoner fra omgivelser + støtteordninger

frida76

Anbefalte innlegg

Hei!

Idag er jeg litt deppa. Har de siste dagene møtt en del reaksjoner som "herregud dette blir slitsomt, oi det blir tøft for veslejenta å bli storesøster for to, hvordan skal dere løse dette praktisk og økonomisk, hva holder dere på med -tre barn på to år, jeg er sjokkert etc i tillegg til en del; å du ser sliten ut, du ser helt ferdig ut, så stor allerede!". Vet godt at det ikke er vondt ment... Men jeg synes det er så utrolig mye deiligere med oppløftende og glade reaksjoner.

Selvsagt blir det slitsomt (trenger ikke andre til å informere om det ;) men det går jo an å fokusere på gleden og på løsninger....

Kanskje er jeg bare ekstra hormonell idag? Kanskje kjenner jeg litt ekstra på egne nerver for hvordan dette skal gå? Kanskje er det bare det at det er den første regnværsdagen på så lenge, som påvirker humøret mitt? Ikke vet jeg... Godt å få lufta seg litt okke som :)

Og så over til støtteordninger:

noen som vet om det finnes noen praktiske eller økonomiske støtteordninger når man skal ha tvillinger? Bor i Oslo bydel sagene og synes det er en jungel å finne ut av ting.

Tror det er sånn at jeg får engangsstønad, men at mannen ikke får fødselspenger (han jobber jeg studerer) hvis jeg tar permisjon? Kan man få forsørgerstipend fra lånekassen selv om mannen jobber?

Hvis noen vet noe om dette og gidde å skrive det, er det gull!

Ha en bra deg, folkens.

Hilsen en som synes synd på seg sjøl idag, men som vil komme sterkere tilbake :)

Fortsetter under...

Hei, jeg føler det veldig likt som deg. Har en jente på15mnd og får også mange negativt ladede bemerkninger og på slutten av alt det negative sier ofte folk, men det blir sikkert gøy også das om noen år når de får glede av hverandre, utrolig slitsom til tider. Trenger vel noen mer oppløftende ord enn akkurat det. Jeg er også student og har søkt om forsørger stipend som jeg har fått innvilget, man får da hele lånet gjort om til stipend i noen og 40 uker, så det er bare å printe ut søknadskjema og sende, tror det er skjema G, du sender det når du har født og legger ved dokumentasjon så regner de ut tiden fra når det blir gjort om som er 3 uker før termin eller no. I fjor fortsatte jeg å studere og mannen min gikk hjemme i over 30 uker med prmisjon med full lønn, men da fikk jeg ingen fødselspenger, bare en kan gå hjemme, veldig urettferdig egentlig. Lykke til.

Åh! Jeg har alltid synes det høres så kjekt ut med tvillinger! Så langt jeg vet er jeg ikke gravid med tvillinger selv, men måtte bare innom forumet her og titte... Har vært så utrolig dårlig denne gangen ifht. sist, så nå har jeg nesten begynt å innbille meg at det kan være to inni der. He he. Skal til UL om 3 dg., så slipper å vente så lenge på det svaret.

Gratulerer så mye! Tror det blir kjempegøy med 3 småbarn, jeg!

Folk bare er sånn. Du må bare lukke ørene eller ta igjen. Man er liksom fritt vilt med en gang man er gravid. Jeg har også fått høre det...skal ha tvillinger og har ei på tre fra før. blås i dem. det kommer til å gå kjempefint...:-)

Fant forresten en trillingvogn:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8164361&sid=6aSU5wQ06682578& ;pos=7&tot=491

du trengte jo noe sånt...

Jeg anbefaler at du tar en telefon til Ingunn Ulven Lie i Tvillingforeldreforeningen. Hun er veldig hyggelig, og kan hjelpe deg med det du trenger :-)

Tlf. 22 33 14 22

Skjønner godt at du blir gretten av slike kommentarer, hvem blir ikke det??! Har også fått slengt tilsvarende kommentarer til meg, vi får trøste oss med at folk sier så mye rart fordi de sannsynligvis ikke vet bedre. Selvfølgelig blir det slitsomt, men tenk på hvor gøy det blir også!

Lykke til :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...